Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) internetveikalos "Melnās piektdienas" un Ziemassvētku atlaižu kampaņu laikā 96% jeb 23 896 atlaižu cenām konstatējis maldinošu atlaižu paziņojumu izmantošanu, aģentūru LETA informēja centra pārstāvji.
PTAC konstatējis, ka atlaižu kampaņu laikā precēm piedāvāta atlaide, kas patiesībā nepastāv, vai piedāvātās atlaides apmērs ir lielāks nekā faktiskais cenas samazinājums attiecībā pret 30 dienu zemāko cenu, norāda PTAC.
Tāpat 2% gadījumu jeb 1251 cenai no visiem akciju piedāvājumiem konstatētas iespējamas cenu izmaiņu manipulācijas pazīmes.
PTAC kopumā pērn no 4.novembra līdz šī gada 15.janvārim pārbaudīja 18 populāras Latvijas e-komercijas vietnes un fiksēja 1159 dažādu preču cenas katru dienu, kopumā fiksējot 54 257 cenas.
Identificētas problēmas īpaši aptieku nozarē, kuras intensīvās mārketinga kampaņās piedāvā plašu kosmētikas, higiēnas un uztura bagātinātāju klāstu, norāda PTAC pārstāvji.
PTAC secina, ka šobrīd patērētājiem adresētā atlaižu piedāvāšanas un piemērošanas komercprakse daudzos gadījumos ir maldinoša un to raksturo cenu manipulācijas, kur preču cenas mākslīgi paaugstinātas pirms atlaides piemērošanas, maldinošas atlaides un kuponi, nepamatoti gari vai nenoteikta ilguma atlaižu periodi, kā arī neprecīza informācija par preci.
Tāpat raksturīga nepareiza atlaižu piemērošana, kur atlaide netiek rēķināta no 30 dienu zemākās cenas un norādīta nepatiesa 30 dienu zemākā cena.
Centrā norāda, ka plānots paplašināt uzraudzības aktivitātes šajā jomā, īpaši periodos, kad patērētājiem tiek piedāvātas dažādas svētku atlaides.