Astoņgadnieces mamma aizsāk asu diskusiju; vai matemātikas uzdevums tiešām tik nejēdzīgs?

© Mārtiņš Zilgalvis / F64

Soctīklos domas dalās par kādu matemātikas uzdevumu, kuru astoņgadnieces mamma publicējusi arī “Twitter”.

Mikroblogošanas vietnē “Twitter” vecāku domas dalās par kādu, visticamāk, 2.klases uzdevumu matemātikā:

“Bibliotēka saņēma 13 enciklopēdijas, 7 vārdnīcas, bet žurnālus par 10 mazāk nekā grāmatas. Ko var aprēķināt?”

Komentāros lasāms:

Inese: “Var aprēķināt, cik žurnālus, saņēma, cik grāmatu saņēma, par cik enciklopēdiju vairāk kā vārdnīcu, utt. te jau nav prasīts veikt aprēķinus, bet gan uzrakstīt, ko no dotā varētu izrēķināt. Ļoti labs uzdevums, māca analizēt datus.”

Mārtiņš: “Var aprēķināt vidējā bibliotēkas apmeklētāja ieradumus.”

Jānis: “Šeit uzdevuma taisītājs grib lai Tu izdomā, kas ir grāmatas un kas nav. Un tad varēsi izrēķināt to ko viņš prasa.”

Gints: “Dzīvē arī, pirms doto problēmu pārvērst plikā matemātikā, reizēm ir jāveic kaut kādas nematemātiskas priekšdarbības. Mēs jau it kā mēs gribam, lai skola iemāca bērnu domāt. Šis ir viens no paņēmieniem. Nē?”

Anonīms “Twitter” lietotājs :“Cik gadu ir bibliotekārei.”

Anonīms “Twitter” lietotājs: “8gadīgam bērnam ar piemēriem var parādīt, kas ir enciklopēdija un kas - vārdnīca (ja, protams, tādas mājās ir!). Tātad, tās abas vienā vārdā sauc "grāmatas". Attiecīgi var aprēķināt, par cik grāmatu ir vairāk nekā žurnālu. Elementāri.”

Svarīgākais