“Iedomājieties spiedienu, kāds mūsdienu pasaulē tiek radīts jau pusaudža gados. Cenšoties sekot līdzi skolas darbiem, mājasdarbiem. Tālāk spiediens, kad jauniešiem ir jāizlemj, ko darīt ar savu nākotni pēc 9. vai 12.klases, kāda būs profesija, arī ārpusskolas aktivitāšu līdzsvarošana ar citiem pienākumiem, kas tikai apliecina, ka tīņi mūsdienās saskaras ar daudzām problēmām,” raksta extension.usu.edu.
Koncentrējoties uz pusaudžu emocionālo vajadzību apmierināšanu pēc drošības, harmonijas un mīlestības, vecāki spēs audzināt savas atvases ar lielāku empātiju un līdzjūtību. Tāpat der atcerieties, ka arī vecākiem ir nepieciešams laiks, lai apgūtu jaunas prasmes, tāpēc pārliecinieties, ka praktizējot tās, esat pacietīgs.
Kopā šie rīki un prakses palīdzēs vecākiem izrādīt vairāk pacietības un mīlestības pret pusaudžiem un palīdzēs mums veidot ciešākas attiecības.
Drošība ir ne tikai fiziska, bet arī emocionāla vajadzība. Kad jaunieši jūtas emocionāli droši, viņiem ir ērtāk būt pašiem un runāt par izaicinājumiem, ar ko viņi saskaras ikdienā.
Piemēram, mēs varam radīt drošību saviem pusaudžiem, aktīvi klausoties viņos, pieņemt viņus tādus, kādi viņi ir, un ļaujot viņiem izpētīt sevi, analizēt, nenosodot viņu izvēli, piemēram, profesijas izvēlē.
Cilvēkiem ir iedzimta vajadzība pēc emocionālas saiknes ne tikai garīgās, bet arī fiziskās veselības dēļ.
Pat tad, kad pusaudži šķiet nikni, viņi joprojām vēlas saikni. Kad vecāki cenšas emocionāli sazināties ar savu pusaudzi, tas var palīdzēt viņiem justies saprastiem.
Kā vecāki jūs varat uzlabot attiecības ar saviem pusaudžiem dažādos veidos, tostarp pavadot laiku kopā, vai darot kaut ko tādu, kas jūsu pusaudžiem patīk un aizrauj.
Tāpat nepārstājiet interesēties par savu atvasi, uzdot jautājumus par viņu interesējošām tēmām, pozitīvas emocijas, jautrība palīdz atvieglot ikdienu.
Kad esat radījis drošības salu savam bērnam un atradis veidus, kā visveiksmīgāk ikdienā sarunāties ar savu pusaudzi, ir svarīgi palīdzēt bērnam justies pārliecinātam.
Pusaudžu pārliecība tiek veidota atbalstošā, nevis kontrolējošā vidē.
Piemēram, varat veicināt veselīgu vidi pārliecības attīstīšanai, atgādinot jauniešiem par to, kad viņi iepriekš ir guvuši panākumus, ļaujot viņiem praktizēt dzīves prasmes drošā vidē ar vecāku iedrošinājumu.
Tāpat arī parādot, ka uzticaties viņu problēmu risināšanas prasmēm, atzīstot viņu idejas par labām.