"General Motors" likvidēs "Hummer" zīmolu

© Scanpix

ASV autobūves koncerns "General Motors" (GM) trešdien paziņoja, ka likvidēs "Hummer" zīmolu, jo darījums par tā pārdošanu Ķīnas kravas transportlīdzekļu ražotājam "Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co." (STHIM) beidzies bez panākumiem.

"Mēs esam vīlušies, ka neizdevās noslēgt darījumu ar STHIM. GM tagad cieši sadarbosies ar "Hummer" darbiniekiem, tirgotājiem un piegādātājiem, lai zīmolu pakāpeniski un atbildīgi likvidētu," norādīja GM pārstāvis Džons Smits.

GM arī pavēstīja, ka turpinās nodrošināt "Hummer" garantijas, kā arī sniegt pakalpojumus un piegādāt rezerves daļas pašreizējiem šī zīmola automašīnu īpašniekiem visā pasaulē.

Plāns pārdot "Hummer" Ķīnas kompānijai STHIM sākotnēji tika paziņots pērn jūnijā, kad Detroitas autoražotājs ar ASV un Kanādas valdības palīdzību īstenoja apjomīgu bankrota procedūru.

Lai arī GM nekomentēja darījuma izjukšanas iemeslus, STHIM ceturtdien pavēstīja, ka kompānija atcēlusi savu izteikto piedāvājumu, jo nav spējusi noteiktajā termiņā iegūt Ķīnas regulatoru apstiprinājumu.

STHIM pauda vilšanos, ka nav spējusi izmantot šo lielisko iespēju palīdzēt pārveidot degvielu daudz patērējošās "Hummer" automašīnas videi draudzīgos transportlīdzekļos.

"Pēc sarunām ar GM abas puses vienojušās pārtraukt sarunas par šo darījumu un izbeigt sākotnēji panākto vienošanos," teikts Ķīnas kompānijas paziņojumā.

Pērn oktobrī GM un STHIM vēstīja, ka jau noformējuši darījumu, kura ietvaros Ķīnas autoražotājs iegūs 80% "Hummer" akciju, bet privātais uzņēmējs Suolans Duodzji - atlikušās zīmola akcijas.

Tajā pašā laikā GM preses pārstāvis trešdien paziņoja, ka pēc "Hummer" likvidēšanas darbu zaudēs aptuveni 3000 cilvēku.

Dažiem "Hummer" bija GM slavas dienu simbols, bet citiem - izšķērdīgas pārpilnības piemērs. Degvielu rijīgās automašīnas tika adaptētas no militārajiem džipiem "Humvee" un tirgū laistas 1992.gadā.

GM pilnīgā kontrolē "Hummer" zīmolu pārņēma 1999.gadā un paplašināja H1 un H2 modeļu ražošanu. Savukārt 2005.gadā pārdošanā nonāca arī H3, kas bija vidēja izmēra modelis, taču vēl joprojām degvielu patērēja krietni vairāk nekā vairums citu automobiļu.

Tomēr, degvielas cenām palielinoties un ekonomikas situācijai pasliktinoties, pircēji arvien mazāk vēlējās iegādāties "Hummer", un 2009.gadā GM pārdeva vairs tikai 9000 šī zīmola automašīnu, kas ir par 67% mazāk nekā pirms gada.

Kā ziņots, GM ASV likvidējis arī zīmolus "Pontiac" un "Saturn", saglabājot četras galvenās automašīnu markas - "Chevrolet", "Cadillac", "Buick" un GMC.

Ekonomika

Sarunās ar Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" stratēģisko investoru notiek virzība uz akcionāru līguma noslēgšanu, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Rīta panorāma" sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Svarīgākais