"Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" grib radīt pasaulē labāko tramvaju

© Publicitātes foto

"Skinest Grupp" īpašnieks, Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis intervijā aģentūrai LETA atklāj, ka "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā" (DLRR) šobrīd tiek pabeigta jauna ceha būve. Šis cehs ir paredzēts tramvaju būvei.

"Mēs uzbūvēsim četrus vagonus Daugavpilij. Tie ir tikai četri, bet mums šis darbs ir jāpaveic ļoti īsā laikā. Līgums tika noslēgts vēlā rudenī, bet gataviem tiem jābūt līdz šā gada beigām. Tādēļ mēs par pamatu ņemam esošo tramvaju modeli un modernizējām, bet tās nav izstrādnes no nulles. Mēs gribam izstrādāt tramvaju modeli arī no nulles un radīt pasaulē labāko tramvaju. Tam mums vajag vismaz trīs gadus un pasūtījumu, kas ir daudz lielāks par četriem vagoniem - piemēram, 40 vagonus. Taču sākt ir labi arī ar četriem vagoniem," intervijā stāsta O. Osinovskis.

Pašlaik plāns ir tāds, ka septembrī būs gatavs pirmais vagons, decembrī - ceturtais. 2024.gadā tie brauks pa Daugavpili, un mums būs ekspluatācijas pieredze. Tad no 2024., 2025.gada sāksim apgūt citus tirgus. Vietu, kur mūsdienās izmanto tramvajus, ir ļoti daudz - sākot no Vidusāzijas un beidzot ar Eiropu. Arī tepat Baltijā - tā ir Rīga, Liepāja, Tallina. Turklāt nākamā lieta, uz kuru ir jālūkojas tepat Latvijā, ir veco tramvaju modernizācija. Piemēram, Daugavpilī vēl joprojām kursē "Rīgas vagonu rūpnīcā" ražotie tramvaji. Tie ir ļoti skaisti un tos var tiešām pārvērst par ļoti stilīgiem retro stila tramvajiem, kuri ir aprīkoti ar visām modernajām tehnoloģijām, nākotnes redzējumā dalās Osinovskis.

"Man ir jāsaka, ka tramvajs pēc savas būtības ir vienkāršs kā gludeklis. To var veidot skaistāku, mazāk skaistu, bet tā konstrukcijā nav nekā sarežģīta, un mēs tādus varam ražot lielā daudzumā. Piemēram, mēs kādreiz modernizējām pasažieru vilcienu sastāvus, kuri tagad kursē Latvijā - to konstrukcija bija sarežģītāka. Tramvajs ir daudz vienkāršāks," skaidro Osinovskis.

Viņš arī neslēpj prieku, ka Daugavpils konkursā ļāva piedalīties Latvijas uzņēmumam. Parasti konkursos vienmēr esot nosacījums, ka jābūt pieredzei. "Bet, ja tu nekad iepriekš tramvajus neesi gatavojis, tad no kurienes tev var būt pieredze? Ierēdņi ar šādiem punktiem iepirkumos izsit jebkādas attīstības iespējas, jo tramvajus līdz ar to var ražot tikai tas, kas ir ražojis, un neviens jauns uzņēmums tirgū nevar ienākt. Visi sabiedriskā transporta pasūtītāji ir tikai pašvaldības vai valstis, proti, ierēdņi. Un liela ierēdņu problēma ir bailes no riska. Mēs gan paši viņus tādus esam padarījuši, jo, lai ierēdnis neko nepārkāptu un nebūtu vainīgs, vislabāk ir neko nedarīt, jo viņi ir aplikti ar kaudzi likumu, noteikumu un rīkojumu. Tādēļ viņi tā arī strādā. Man ir jāsaka liels paldies, ka mums noticēja, no iepirkuma noteikumiem izņēma punktu par iepriekšēju pieredzi un deva mums iespēju piedalīties," uzsver O. Osinovskis.

Ekonomika

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais