Sobčaka izvēlas "NARCISS" mēteli

© no personīgā arhīva

Krievu augstāko aprindu personība, televīzijas raidījumu vadītāja un Krievijas politiskās opozīcijas aktīviste Ksenija Sobčaka (33) šim rudenim iegādājusies Latvijas zīmola «NARCISS» mēteli no alpaku* vilnas.

Par to liecina zīmola profilā sociālajā vietnē «facebook.com» ievietotā fotogrāfija, kur bijusī slavenā ballīšu karaliene tērpusies gaišā alpaku vilnas rudens mētelī ar koši dzelteniem akcentiem. Taujāta, kādu summu Ksenija Sobčaka samaksājusi par šo mēteli, Alise Trautmane sarunā ar »VZ« skaidro: «Pēc tam, kad mēs prezentējām «NARCISS» kolekciju modes izstādē Parīzē šā gada pavasarī, šo mēteli pasūtīja vairāki veikali – no Itālijas līdz pat Kuveitai. Lēmums pa cenu, par kuru pārdot mūsu kolekcijas izstrādājumus, ir katra veikala ziņā. Mēs tikai dodam savas rekomendācijas.»

Tērē par prestižu

«NARCISS» ir viens no populārākajiem Latvijas modes zīmoliem, kas dibināts 2009. gadā, un to radījusi dizainere Alise Trautmane (33). Lai arī zīmols darbojas vien piecus gadus, tas savas kolekcijas prezentē Rīgā, Londonā, Maskavā un Ņujorkā, tās pārdod Lielbritānijā, Krievijā, Nīderlandē, Beļģijā, Kuveitā, Amerikā un Apvienotajos Arābu Emirātos. Bet Latvijā šī zīmola apģērbu kopš 2013. gada vasaras var iegādāties veikalā-atelier-modes kafejnīcā «Berga Bazārā», kur var ne tikai iegādāties konkrēto izstrādājumu, bet arī to pasūtīt pēc individuāliem izmēriem.

Uz jautājumu, kāda ir «NARCISS» kliente, Alise Trautmane kādā intervijā ir teikusi, ka viņa «mīl sevi un tver visu skaisto, ko dzīve sniedz. Viņa ir inteliģenta un veiksmīga sieviete, kuras ikdiena ir ļoti dinamiska. Viņa ir sociāli aktīva, interesējas par modes aktualitātēm, var atļauties tērēt vairāk par prestižu un priekšroku dod augstas kvalitātes precēm».

Iemīlēties atspulgā

«Pret-a-porter» sieviešu apģērbu un aksesuāru modes nama «NARCISS» īpašniece un galvenā māksliniece Alise Trautmane ar izcilību absolvējusi «Concordia International University» Tallinā, iegūstot bakalaura grādu starptautiskajās un ES tiesībās (1999-2003). Maģistra grādu Alise ieguvusi tiesībās un ekonomikā (pa trimestrim Hamburgas, Boloņas un Vīnes universitātēs; 2003-2004). Savu izglītību viņa papildinājusi starpkultūru studijās «New York University» un «New York Film Academy» Losandželosā (2001), bet modes dizainu un mārketingu studējusi «Central Saint Martins College of Art and Design» Londonā (2008). Modes dizaina studijas vēl papildinājusi arī «Instituto Europeo di Design» Milānā (2010).

Alise Trautmane atklāj, ka modes nams nosaukumu guvis no sengrieķu mīta par daiļo Narcisu, kurš iemīlējās savā atspulgā strauta ūdenī. «Mūsdienu sievietēm to vajadzētu mācīties: mīlēt pašām sevi, būt pašpārliecinātākām, priecāties par savu atspulgu spogulī un apkārtējo acīs. Manuprāt, mūsdienās daudzas sievietes, sevi salīdzinot ar modelēm uz žurnālu vākiem, nepamatoti cieš no kompleksiem, neiedomājoties, ka puse no tā ir «fotošopa» sasniegumi.» Tāpēc viņa ļoti cer, ka «NARCISS» sievišķīgie tērpi ļauj sievietēm atgūt pašpārliecību un saskatīt skaisto sevī.

Mode kā bizness

«Mans zīmols ir komerciāls produkts, es to vēlos attīstīt kā biznesu. Mans mērķis nav realizēt manas trakās kreatīvās idejas − man galvenais, lai apģērbs būtu sievišķīgs, kvalitatīvs, pieejams un valkājams,» uzsver Alise Trautmane. Jurisprudences un ekonomikas zinības viņai palīdz iet uz nosprausto mērķi, jo, kā viņa pati saka, šī izglītība iemācījusi domāt, plānot, spriest un izsvērt, tā iedevusi spēju ļoti loģiski skatīties uz dažādām lietām, notikumiem un norisēm. Tai skaitā uz modi kā biznesu.

«Es esmu no tām sievietēm, kurām rūp, kā viņas izskatās, tāpēc mani ļoti priecē, ja cilvēki sevi kopj un domā par savu izskatu. Mode mani vienmēr ir interesējusi, un, lai arī es nesēžu pie šujmašīnas un nešuju, man ir «nenormāls» prieks par produktu, ko radām,» saka Alise Trautmane, atklājot, ka 80 procenti apģērbu viņas garderobē ir no «NARCISS».

Uz »VZ« jautājumu, kādas vēl slavenības nēsā viņas radīto apģērbu, modes dizainere atbild: «Mani priecē jebkurš cilvēks, kas nēsā «NARCISS» - slavenība, vai nē. Nav lielāka prieka redzēt, ka tas ko tu esi radījis, ir kādam vajadzīgs.»

Izklaide

Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība (LaIPA) ir saņēmusi apliecinājumu no Patentu valdes par apbalvojuma GAMMA preču zīmes reģistrāciju. Preču zīmes īpašnieks ir biedrība, kura ir izpildītāju un fonogrammu producentu dibināta bezpeļņas organizācija, un Latvijā veic pašmāju un ārvalstu tiesību īpašnieku mantisko tiesību kolektīvo pārvaldījumu.