VAKARA ZIŅAS: Ļoti drosmīgi! Slavenas dāmas bez meikapa

Ališa Kīza © Instagram

Aktiera Toma Krūza bijusī sieva aktrise Keitija Holmsa (37) pievienojusies slavenībām, kas sociālajos tīklos demonstrē fotogrāfijas, kurās dāmas redzamas bez dekoratīvās kosmētikas.

Atbalstot dabiskumu un feminismu, pasaules slavenības sociālajos tīklos internetā šobrīd sevišķi aktīvi aizrāvušās ar tēmturi «#nomakeup». Aktrises, dziedātājas un modeles draudzīgi, rokās sadevušās, apgalvo, ka mīl savas sejas tādas, kādas tās ir, un ir gatavas fotografēties «bez maskas» jeb grima kārtas uz glancēto žurnālu vākiem. Par šo neparasto tendenci pētnieciski raksta ne tikai ievērojamākie modes un stila mediji, bet arī nopietnais izdevums «Washington Post». Arī »Vakara Ziņu« redakcija, kas mīl būt skaistuma industrijas aktuālāko tendenču lietas kursā, pēta superpopulāro modes tendenci.

Modernā revolucionāre - Ališa Kīza

Septembrī amerikāņu televīzijas kanālā NBC startēja populārā dziedāšanas talantu šova «The Voice» jaunā sezona. Viena no žūrijas pārstāvēm un jauno talantu trenerēm ir soulmūzikas dīva Ališa Kīza, kas, pildot vasarā doto solījumu, katrā raidījumā parādās bez grama kosmētikas. Atgādināsim, ka Kīza vasarā apmeklēja MTV video mūzikas balvu ceremoniju, kurā nebija lietojusi kosmētiku. Viņa bija paspējusi bez dekoratīvās kosmētikas nofotografēties arī žurnālam «Vogue» un ar «attīrītu seju» pat kāpt uz «BET Awards» balvu ceremonijas sarkanā paklāja. Pēc kādas fotosesijas Ališa Kīza nolēma akcentēt sievietei doto dabisko skaistumu un kosmētiku vairs nelietot. «Dievs ir mans liecinieks, ka tā ir revolūcija. Es vairs nevēlos slēpties. Nevēlos slēpt ne savu seju, ne prātu, ne dvēseli, ne domas, ne sapņus, ne problēmas, ne emocionālo izaugsmi. Nevēlos slēpt neko!» savā slejā «Lenny Letter» rakstīja Ališa Kīza. Pēc 35 gadus vecās Kīzas vārdiem, kļūstot vecākai, viņa sāka saprast, ka kosmētikas izmantošana ir nevajadzīgs pašcenzūras veids. Vienā no 15 «Grammy» balvu ieguvējas dziesmas tekstiem ir arī tādi vārdi: «Varbūt tieši «Maybeline» slēpj manu pašnovērtējumu?» Ališas sleja iedvesmoja daudzas meitenes - tēmturis «#nomakeup» sociālajos tīklos kļuva vēl populārāks. Tagad «Instagram» var atrast vairāk nekā 12 miljonus ziņojumu par šo tēmu, bet Kīza nav vienīgā pasaules slavenība, kura vēlas sevi demonstrēt bez grima.

Meikaps vairs nav modē?

Kaut arī Ališa Kīza savu paziņojumu nosauca par revolucionāru, šī dabisku sejas ādu slavinošā kustība aizsākās krietni agrāk. To pierāda arī atskats pagātnē, piemēram, 2500 gadu ilgās cilvēces vēstures laikā Eiropā pieminami daži gadsimti, kad dāmas lepni varēja pastaigāties ar «atkailinātu» seju, - Senās Grieķijas laikos un Viktorijas laikmetā Anglijā. Arī nesenā vēsturē dabiskā tēla izmantošana skaistuma un modes industrijā nav nekāds jaunums. Savas liberālās attiecības ar dekoratīvo kosmētiku dizaineri un vizāžisti akcentē reizi divos gados. Dabiskais tēls jeb «nude look» kosmetoloģijā ir kļuvis par sava veida «mazās melnās kleitiņas» fenomenu. Tā ir apburoša, piestāv visām dāmām neatkarīgi no vecuma, vienmēr aktuāla, ērta un universāla, der visām sezonām, var uzvaroši paspilgtināt skaisto un veiksmīgi noslēpt nepilnības, ja to pareizi izmanto.

Veco labo «nude look» tradīciju 1990. gadā aizsāka supermodeles. Pēc ilgstoša modes nedēļu maratona, kad modeļu sejas diendienā tiek pakļautas dažādām sarežģītām kosmētiskām transformācijām, bet katru vērienīgu skati papildina obligāts «afterpārtijs » ar vakara meikapu, modeles savai sejai un matiem mēdza rīkot atpūtas SPA, iznākot sabiedrībā bez meikapa. Parādoties «Instagram» profiliem, modeļu un slavenu skaistuļu selfiju un fotogrāfiju ar tēmturi «#nofilter» kļuva arvien vairāk. 2015. gadā fotogrāfijas ar dabiskām slavenību sejām bez kosmētikas parādījās kā sēnes pēc lietus.

2015./2016. gada rudens un ziemas sezonā uzreiz vairāku modes namu kolekciju prezentācijās modeles uz mēles iznāca bez grima. Dabisks sejas skaistums un no tušas brīvas skropstas kļuva par galveno apspriežu tēmu tādu zīmolu skatēs kā «Balmain», «Alexander Wang», «Diane von Fürstenberg» un «Proenza Schouler».

Kustība uzņem apgriezienus

Jau jūnijā Ališa Kīza publiski paziņoja, ka turpmāk atsakās no grima lietošanas. «Katru rītu pamostoties es domāju: ja nu šodien iziešu sabiedrībā bez lūpu pomādes, acu ēnām un tonālā krēma? Jā, es nevēlos vairs neko slēpt.» Šie vārdi kļuva par kustības «#nomakeup» devīzi. Ja šo tēmturi ievadīsiet vietnē «Instagram», ieraudzīsiet, ka to atbalsta vairāk nekā 12,5 miljoni ziņojumi. Statistikas dati liecina, ka ar tēmturi «#nofilter» «Instagram» vietnē publicēti vairāk nekā 115 miljoni kadru, «#nomakeup» - vairāk nekā 15 miljoni, «#nomakeupselfie» - vairāk par 200 000.

Tendenci sākotnēji atbalstīt sāka tādas zvaigznes kā Kamerona Diaza, Bejonse, Gvineta Paltrova, Sindija Krauforde, Penelope Krusa un Adele. Šīs zvaigznes sāka publicēt selfijus - «esmu tāda, kāda esmu». Un šo lēdiju pilnību un nepilnību izrādīšana piekāpjas viņu drosmes priekšā. Pat slavenības, kuras slavenas ar savu pārlieku lielo aizraušanos ar dāsnu «grima kārtu», tagad periodiski priecē savu selfiju sekotājus ar fotogrāfijām bez dekoratīvās kosmētikas - piemēram, māsas Kardašjanas. Ideja par svaigu ādu un mīļu nepilnību atzīšana pie sirds nāca arī glancēto modes žurnālu redaktoriem. «Kaujas meikapa» guru Kima Kardašjana spāņu «Vogue» izdevumam pozēja bez meikapa, uz viena no žurnālu vākiem daiļojas tā pati Ališa Kīza bez kosmētikas. Pirmajā gadījumā daudzi nopūtās un tikai noteica - zinām jau zinām, kā vizāžisti un stilisti stundām ilgi nopūlas, lai radītu «meikapu bez meikapa», bet otrajā gadījumā viss nebija tik viennozīmīgi. Izdevums par skaistuma industriju «Allure» uz sava vāka uzlika realitātes šovu Kardašjanu klanu zvaigzni Kailiju Dženeri, kura vienmēr ir lepojusies ar nespēju iztikt bez tonāla krēma. Savukārt Holivudas aktrise Mila Kunisa ne tikai nofilmējās žurnāla «Glamour» vākam dabiskā izskatā, bet intervijā arī izstāstīja, ka nemīl dekoratīvo kosmētiku un jau sen ikdienā vispār nekrāsojas, jo tas vispār nav viņas stils.

«Es labvēlīgi izturos pret sievietēm, kuras ceļas 30-40 minūtes agrāk, lai uzvilktu līnijas uz plakstiņiem. Uzskatu, ka tas ir patiesi skaisti, bet es neesmu tāds cilvēks,» atzinās aktiera Eštona Kačera sieva.

Tikai maigas toņkārtas, izteiktas uzacis un tikko pamanāms lūpu spīdums. Kļuvis skaidrs, ka par smagu meikapu, mākslīgajām skropstām un vairākām tonālo krēmu kārtām varam aizmirst. Tagad visa uzmanība jāvelta dabiskai sejas ādas pilnveidošanai un apdziedāšanai. Toni, bez šaubām, nosaka arī zvaigznes, turklāt no augstākajām Holivudas aprindām - Bejonse, Kamerona Diaza, Kima Kardašjana, Žizele Bundhena, Miranda Kerra un Dženifera Anistone.

Šodien būt «Instagram» un savā kontā neatrast kaut vienu foto ar «tīru seju» vai tādu kā tikko «no gultas izkāpušu» - tas liecina par atpalikšanu, ko nevar atļauties pat tāda «kaujinieciskā grima» cienītāja kā amerikāņu popdziedātāja Lady Gaga. Ja tic vienai no aktīvākajām «#nomakeup» kustības atbalstītājām, 42 gadus vecajai Holivudas zvaigznei Gvinetai Paltrovai, eksistē tikai viena galvenā «no kosmētikas brīva» selfija pamatvērtība - ideāla sejas āda! Lai sasniegtu ideālo sejas tīrību, nepieciešams ieturēt diētu, kas bagātīga ar augļiem un dārzeņiem, dzert ūdeni (30-40 mililitru uz katru ķermeņa kilogramu) un pareizi rūpēties par ādu, izmantojot «balto kosmētiku», kas izlīdzina ādas epidermas mikroreljefu bez tonālā efekta.

Sievietes ar grimu un matu sakārtojumu pelna vairāk

Vizāžisti un kosmetologi tagad dzied slavas himnas dabiskam skaistumam, veidojot un izgudrojot meikapus bez dekoratīvās kosmētikas. Tīrs, mirdzošs ādas tonis, viegls vaigu sārtums, izteiktas uzacis un akcentētas, dabiski mitras lūpas ir galvenās dabiskā tēla un veiksmīgu selfiju pazīmes. Paradoksāla situācija: kamēr sievietes rūpīgi kaut ko krāmē uz sejas, plūdina, izlīdzina, vīrieši atzīstas, ka ar vislielāko prieku grima kārtu notīrītu no mūsu sejām. Kā raksta «Washington Post», britu zinātnieki veikuši kārtējo pētījumu. Studentiem tika parādītas vienu un to pašu sieviešu sejas ar dažādiem meikapiem un dažādās krāsu intensitātēs. Rezultāts - lielākā daļa vīriešu deva priekšroku fotogrāfijām, kurās sievietes sejai ir divas reizes mazāk kosmētikas. Pētījumi liecina, ka 44 procenti sieviešu nekad neiziet no mājas bez meikapa. «The Washington Post» brīdina - atteikšanās no meikapa var nodrošināt sievieti ar vēlamo dabisko izskatu un pašvērtējuma uzlabošanu, bet arī ietekmēt algas apmēru. Izdevums atsaucas uz Čikāgas un Kalifornijas universitāšu veiktajiem socioloģiskajiem pētījumiem, kuri vēsta, ka daiļā dzimuma pārstāves ar skaistu grimu un rūpīgi veidotu matu sakārtojumu birojos pelna vairāk nekā to «naturālās» kolēģes. Turklāt mūsdienās puse planētas meiteņu jau sāk krāsoties 14 gadu vecumā vai pat agrāk! Tajā pašā laikā kosmetoloģijas industrijā sākuši runāt par sejas detoksikāciju. Līdzīgi kā attīrošajās diētās kosmetologi iesaka «nodarbināt» seju piecas darba dienas nedēļā, brīvdienās tai sarīkojot pelnīto atpūtu. Pamatojums tam ir fakts, ka kosmētiskais talks, kas atrodas gandrīz visu kosmētisko līdzekļu sastāvā, saskarē ar ādas taukvielām aizsprosto poras. Taukvielas sausina ādu, un laikā, kad sievietes pastiprināti cenšas ar dekoratīvajiem palīglīdzekļiem noslēpt nepilnības, šie produkti tās tikai pastiprina. Lai gan teorijā viss izklausās lieliski, praksē un ikdienā sievietēm ir ļoti grūti atteikties no grima, kaut vai tāpēc, ka lielai daļai no mums tas ir vienīgais veids, kā pietušēt nopietnas vai sīkas nepilnības un trūkumus.

Lai arī kādi būtu iemesli, kas liekas sievietēm interesanti, lai atteiktos no meikapa, viens gan ir skaidrs: pasaulē, kurā ir tik daudz aizspriedumu, spert tik drosmīgu soli un nebaidīties no kritikas var tikai tās, kurām palaimējies piedzimt ar veselīgu ādu.



Izklaide

Ar debijas singlu “Apstājies” plašākai auditorijai sevi pieteikusi grupa “Cool Collective”. Nosaukums mazliet līdzīgs “Very Cool People”? Taču ieturētais mūzikas stils nemaz – “CC” pārstāv indīpopa (vai kaut kā stipri līdzīga) nišu.

Svarīgākais