Prezidentam, kā minimums, būtu jābūt multimiljonāram, ja ne miljardierim. Kā teicis mūsu dižais revolucionārs Rainis: «Kas rūdās grūtībās, top liels! Tam sīkumi vairs neliks ciest!» Precīzi! Kā gan tu ieinteresēsi pašu galveno valsts amatpersonu ar pārdesmit eiro lielu kukuli, ja viņš šādu summu tērē lielveikala kosmētikas nodaļā?
Kur daudz naudas, tur krāšņas sievietes. Kur krāšņas sievietes, tur grezni automobiļi. Nevedīsi taču savu izredzēto uz solāriju ar budžetklases krosoveru? Topošais Amerikas Savienoto Valstu prezidents Donalds Tramps kaut ko saprot gan no naudas, gan sievietēm un, kā izrādījās, arī no automašīnām.
Mistera Trampa garāžā ir diezgan daudz dārgu automobiļu. Taču ir kāda čupiņa tādu spēkratu, par kuriem kā bērns priecātos pat vidējas rocības šeihs. Kamēr vecais zēns Donalds gludina bikses un gatavojas kronēšanas ceremonijai, mēs pa durvju šķirbu varam ielūkoties Trampa garāžā. Ja nevaru nopirkt, tad nolaizīt skatlogu taču es drīkstu - teica kāds viesstrādnieks pie Šveices pulksteņu veikala vitrīnas. Un tāpēc jau ir greznas, dārgas un ekskluzīvas lietas, lai nomācošais vairākums nolaizītu skatlogu pa ceļam uz nocenoto cīsiņu veikalu.
*
«Cadillac Allante»
Tramps pēc būtības ir Eiropas autobūves piekritējs. Garāžā ir dažnedažādi no šā kontinenta atvesti spēkrati. Daži arī pēc individuāla pasūtījuma. Taču arī ar patriotismu topošajam prezidentam viss ir kārtībā, un tāpēc autoparkā sastopams Amerikā ražots auto - «Cadillac Allante». Tiesa gan, tīrasinīgs amerikānis tas nav. Divvietīgā kabrioleta virsbūvi izstrādāja daudziem labi pazīstamais dizaina ģēnijs Pininfarina. Turpat Itālijā arī šīs virsbūves tika izgatavotas un, kā zina stāstīt daži ārvalstu mediji, ar lidmašīnu «Boeing 747» nogādātas Detroitas «Cadillac» rūpnīcā. Ar vienu reisu «Boeing 747» spējis pārvest pussimt virsbūvju.
«Cadillac» Pininfarinas virsbūvi aprīkoja ar jaudīgiem V8 dzinējiem, kuru darba tilpums sniedzās no 4 līdz 5 litriem. Kā jau amerikāņu muskuļauto, arī «Cadillac Allante» nav apveltīts ar tūkstošiem zirgspēju. Tie ir tikai daži simti, bet toties kādi!
*
«Lamborghini Diablo VT»
Šis Trampa braucamrīks ražots 1997. gadā, tajā pukst 5,7 litru V12 benzīnmotors ar 492 zirgspēju jaudu. Interesants šis auto ir ar to, ka «Diablo VT» rodsters ir ar visu četru riteņu piedziņu. Ja Tramps būtu latvietis, varētu saprast viņa tieksmi uz praktiskumu, taču braucienam pa 66. šoseju pilnpiedziņa nav īpaši vajadzīga.
Tas, kas šajā automobilī ir paša Trampa nopelns, nenoliedzami ir speciāli pasūtītā zilā «Le Mans blue» krāsa un sēdekļi, kas piedzīti topošā prezidenta dibena aprisēm.
Vai «Lamborghini Diablo VT» vēl arvien ir Trampa kunga īpašumā, apgalvot nevar. Pirms laika tās bija atdotas izsolei, un saimnieks vēlējās par savu zilo brīnumu pusi miljona amerikāņu dolāru. Par 25 000 kilometru nobraukumu un «Lamborghini Diablo VT» tas esot gluži normāli.
*
«RollsRoyce Phantom»
Kārtīgam vīram kārtīgs limuzīns! Nevarēja taču prezidenta amata kandidāts braukt aprunāties ar vēlētājiem zilajā «Lamborghini» vai sarkanajā «Cadillac» kabrioletā! Tāpēc vēl pirms kampaņas beigām un sev labvēlīgā iznākuma Tramps iegādājās klasisku «RollsRoyce» limuzīnu.
Kā nu tur sagadījās, kā ne, bet automobiļa pavadzīme nonākusi ne tajās rokās, tāpēc Amerikā tagad vairs nav nekāds noslēpums, cik melnais «RollsRoyce Phantom» Trampam izmaksājis - 507 950 dolāru, kas mūsu izpratnē ir apmēram 492 tūkstoši eiro.
Uz tuvākajiem četriem gadiem šis auto varēs pievienoties citiem garāžas nekustīgajiem draugiem, jo Trampa kungs turpmāk tiks vizināts ar prezidenta bruņumašīnu. Jādomā, ka ne ar mūsu «Dartz» veidoto «haizivi», bet klasisku prezidenta «Cadillac» limuzīnu.
*
«MercedesBenz SLR McLaren»
Kā gan sev var kādu prieciņu sagādāt vīrs, kam bankas kontos aizķērušies četri miljardi amerikāņu dolāru? Vismaz tik daudz Trampa kungs deklarējis 2015. gadā. Jādodas uz ekskluzīvu automobiļu veikalu un jāpērk pats dārgākais, kas tur atrodams.
Tas bija tieši tas laiks, kad «MercedesBenz» kopā ar britu «McLaren» draudzīgi strādāja pie sportiskas kupejas. Tramps tādu sev pasūtīja 2004. gadā un saņēma kā pasta sūtījumu pie biroja durvīm. Pie torņa, kas arī nodēvēts paša vārdā.
Nav informācijas par to, cik izveicīgs autovadītājs ir Tramps, taču ar V8 kompresora dzinēju, kura jauda ir 626 zirgspējas, maksimālais ātrums 336 kilometri stundā un paātrinājums līdz simtam ir vien 3,8 sekundes, zināmām auto vadīšanas priekšzināšanām jābūt.
*
«Cadillac Escalade»
Kuram amerikāņu vīrietim, kurš dzīvē sasniedzis kaut ko vairāk par kurjera karjeru, gan negribas lielo bezceļnieku «Cadillac Escalade»! Protams, arī Trampa kungam gribējās tieši tādu skaistuli. Un, ja reiz kaut ko gribas, tad to vajag nopirkt. Amerikāņi smējās, ka šādi Donalds Tramps mēģinājis iejusties parasta cilvēka ādā.
Skaidrs, ka «Cadillac Escalade» nav pats greznākais auto nākamā ASV prezidenta garāžā, bet tam tomēr ir trīs joslu klimata kontrole, apsildāmi priekšējie sēdekļi, stūre ar koka apdari un vēl šādas tādas ekstras. Piemēram, kafijas krūzītes sildītājs. Teorētiski šī opcija paredzēta arī atdzesēšanai, taču mēļo, ka Tramps alkoholu nelieto nekad un nekādā veidā, tāpēc kokteiļu ledus kubiciņi viņam nav nepieciešami.
*
«Tesla»
Pat grūti nosaukt šā elektriskā automobiļa modeli, jo tas izgatavots personīgi miljardiera kungam. Tā ir vēl kāda anomālija Trampa garāžā, jo šā braucamrīka litija jonu baterija spēj aizvest vien nepilnu 400 kilometru attālumā. Nekustamo īpašumu magnātam tas krietni varētu pabojāt ikdienas ierasto plānošanu, jo nekad nezini, kad būs jāzvana šoferim un jāpasūta evakuators. Ņemot vērā «Tesla» speciālās versijas izmērus un Trampa gandrīz 1,9 metrus, diez ko ērts šis auto prezidenta kungam arī nav. Taču, ja kurš katrs norvēģis var atļauties «Tesla», tad arī Trampa kungam tādai noteikti jābūt. Visādam gadījumam!
Trampa autoparkam varētu veltīt grāmatu. Vienīgais, ko varam atļauties, ir nosaukt vēl dažus viņa garāžas lepnumus - «RollsRoyce 1950’s Silver Cloud», «Ferrari» komplektā ar 5000 eiro vērtu šā zīmola T kreklu un vēl dārgākām saulesbrillēm, «MercedesBenz S600» visgarākā pieejamā limuzīna versija, gluži parasts «Maybach» ar 24 skaļruņu audio sistēmu un 3D televizoru, kā arī tālā 2011. gada «Chevrolet Camaro Indianapolisno».