VAKARA ZIŅAS: Pasaules lētākie braucamrīki

© Publicitātes foto

Kaut kā iegājies, ka visi, cik nu jaudas, lielās ar dārgām lietām. Ar dārgām rotaslietām, parfimēriju, apģērbu, automobiļiem, mājām, jahtām un pat sievām! Vai kāds kādreiz ir dzirdējis lielāmies ar to, ka nopircis vislētāko mobilo telefonu? Vai ka apprecējis sievu ar viszemākajām prasībām pasaulē? Nemaz nerunāsim par mīļākajām.

Tomēr pasaulē eksistē arī lētas lietas. Tajā skaitā automobiļi. Nē! Ne daudzus padsmit gadus lietoti «dārgā gala» pārpalikumi! Jaunas automašīnas, kuras nonāk pie pircējiem tieši no rūpnīcas vārtiem un veikala plauktiem. Un šādi spēkrati nav nekāds retums. Dažās zemēs šie ne īpaši dārgie transporta līdzekļi ir pat nomācošā vairākumā. Protams, nav izskaidrojums tam, kā šie cilvēki pierāda kaimiņiem savu sociālo statusu, jo arī kaimiņam ir tieši tāds pats vai pat vēl lētāks auto.

Lai noskaidrotu, cik maksā paši lētākie braucamrīki, nav obligāti jāapbraukā visi pasaules auto ražotāji. Taču interneta dzīlēs gan jāpavada krietni vien vairāk laika, nekā ierasts. Toties šādi var uzzināt, ka pasaules pats lētākais auto maksā tik, cik daudzmaz moderns mobilais telefons!

*

«Bajaj RE60» 680 €

Nenoliedzami, šis ir čempions gan kopvērtējumā, gan katrā kategorijā atsevišķi. 680 eiro ir tieši tik, cik maksā divvietīgs numuriņš Parīzes viesnīcā blakus slavenajai un lielākajai galerijai Luvrai. Par vienu nakti, protams!

Lai nebūtu pārpratumu, mēs patiešām runājam par automobili. Braucamrīku ar četriem riteņiem un četrām vietām. Turklāt jāpiebilst, ka pat ļoti glīts sedans.

Visi būs dzirdējuši par Austrumos populārajiem «Tuk Tuk» trīsriteņiem? «Bajaj RE60» ir izveidots uz šāda trīsriteņa bāzes. Indijā izgatavotais sedans ir aprīkots ar 0,2 litru dzinēju, kas spēj sasniegt 20 zirgspēku lielu jaudu. Grozies, kā gribi, bet ar ātrumu 70 kilometru stundā šis mazulis brauc bez bēdu. Tātad iekļaujas kopējā pilsētas plūsmā. Un arī ēst šis braucamrīks grib gaužām maz - 2,6 litrus benzīna uz 100 nobrauktiem kilometriem. Parastais piemājas mauriņpļāvējs noteikti pieprasa benzīnu vismaz trīs reizes vairāk.

Runāt par drošību, prestižu vai komfortu te ir ļoti pārspīlēti. Un tomēr «Bajaj RE60» uzticīgi pilda savas funkcijas, turklāt jaunu var iegādāties, nododot lombardā pāris gadu palietotu zināmas markas klēpjdatoru!

*

«Chery QQ» 4500 €

Trešajā vietā cenas lēciens jau ir jūtams. Ja būsim godīgi, «Chery QQ» nav nekas cits kā žēla «Daewoo Matiz» kopija. Vai 4500 eiro par šādu auto ir daudz vai maz - tas katram jāizlemj pašam. Visādi citādi tas ir un paliek trešais lētākais automobilis pasaulē.

Kā jau ļoti lēts automobilis, arī «ķirsītis» aprīkots ar 0,6 litru benzīna dzinēju. Tas gan neko sliktu nenozīmē, jo pat piecas reizes dārgāki automobiļi mūsdienās lepojas ar viena litra dzinējiņiem.

Iepriekšējo paaudžu «Daewoo Matiz» vēl šad un tad redzami mūsu ielās. «Chery» gan atrodams vien Ķīnā. Bet cik tad nu Ķīna no mums tālu?

*

«Maruti Suzuki Alto 800» 4500 €

Vēl kāds auto, kas pie mums nav pieejams. Un kam gan pie mums Latvijā lēti auto, ja ir izgudroti lietoti dārgi?

Te jau ir gan dūšīgs 0,8 litru dzinējs ar 48 zirgspēku jaudu, gan normāla priekšpiedziņa un dzinējs purngalā. No «lētajiem» šis izskatās vistuvāk pilnvērtīgam automobilim. Ņemot vērā to, ka mazulis «Maruti» sver tikai 725 kilogramus, 48 zirgspēki ir līdzvērtīgi 100 zirgspēku jaudīgam kompaktklases braucamrīkam.

Ja meklējam «Maruti Suzuki Alto 800» labās īpašības, tad atšķirībā no priekšgājējiem šim jau ir viens vesels gaisa drošības spilvens un par papildu samaksu iegūstams kondicionieris. Laikam jau lieki piebilst, ka arī šo ražo Indijā...

*

«Renault Kwid» 4600 €

Pie mums viens no lētākajiem automobiļiem, šķiet, ir «Dacia Logan». Ir vietas, kur tas patiešām spēj ieņemt godpilnas vietas, jo savā dzimtenē Rumānijā «Dacia Logan» cena sākas no 5000 eiro. Pie mums jāpiepluso vēl trīs četri tūkstoši, kas vienalga nav dārgi. Patiesībā «Dacia» ir tas pats «Renault», kuru ar dažādiem nosaukumiem ražo Rumānijā, Krievijā, Sīrijā, Pakistānā un... protams, Indijā!

«Renault Kwid» ir indiešu braucamrīks ar paaugstinātu klīrensu līdz 18 centimetriem. Dzinējs šim auto ir ar 0,8 litru darba tilpumu, bet jau 57 zirgspēku jaudu. Un jāsaka godīgi - indiešu «Renault Kwid» izskatās nopietnāks par dažu labu «premium» klases eksemplāru!

*

«Tata Nano» 1940 €

Indieši ir malači! Viņi veiksmīgi ražo vismaz 300 divsēriju mākslas filmas gadā un tajā pašā laikā pagūst izgatavot pašus lētākos braucamrīkus. Arī «Tata Nano» nāk tieši no saulainās Indijas. Te gan jārēķinās ar nedaudz lielākām investīcijām - apmēram tādām kā par 20 gadu vecu «Audi 80» vai «BMW 316».

Šo auto oficiāli uzskata par pašu lētāko motorizēto četru riteņu transporta līdzekli. Taču tas ir ļoti nosacīti, jo starp «Bajaj» un «Tata Nano», labi gribot, var pielasīt vēl dažus pilnvērtīgus auto par tūkstoti vai tuvu tam.

«Tata Nano» tiek ražots kopš 2009. gada. Toreiz tas maksāja vēl par simts eiro mazāk. Nu ražotājs palielinājis jaudu un cenu. Starp citu, 0,6 litru benzīna dzinējam ir 35 zirgspēku jauda un tas spēj ieskrieties līdz ātrumam simts kilometru stundā. Te vairs nekādi joki, un ar šo jau var doties izbraukumā ārpus pilsētas vai dzimtā ciema. 100 kilometru stundā ir pilnīgi pietiekams ātrums Latvijā, ja mūža sapnis nav krāt dārgas fotoradaru izveidotas ilustrācijas.

*

«Mobius One» 5800 €

«Mobius» arī Āfrikā ir «Mobius», jo šo automobili izgatavo tieši tur - Kenijā. Un tikai Āfrikas kontinentā šāds auto ir sastopams. Lai vai kā, bet «Mobius One» ir atzīts par pašu lētāko bezceļu braucamrīku, kura cena nepārsniedz 6000 eiro robežu.

Šim automobilim ir kāda ļoti svarīga rakstura iezīme - tas patiešām spēj izbraukt tur, kur pat lepni visurgājēji žāvē airus! Fundamentāls rāmis, pilnvērtīga pilnpiedziņa, 1,6 litru benzīna dzinējs ar 86 zirgspēku jaudu.

Lai šāds auto Kenijā taptu, palīdzīgu roku snieguši Lielbritānijas inženieri. Tas viss noticis palīdzības kampaņas Āfrikai laikā. Paldies britiem, jo nu Āfrikā ir savs bezceļnieks, turklāt pats lētākais pasaulē!



Svarīgākais