Jaunajiem komponistiem konkurss dziesmu radīšanai Aijai Vītoliņai un bigbendam

© Publicitātes foto

Līdz šai piektdienai, 30. jūnijam, vēl var iesniegt savas kompozīcijas Latvijas Mūzikas akadēmijas Latvijas Radio bigbenda organizētajā kompozīciju konkursā. Tā ietvaros jaunajiem komponistiem jārada skaņdarbi bigbenda sastāvam un solistei Aijai Vītoliņai.

Šogad konkurss ievērojami paplašinājis ģeogrāfiskās robežas: tajā var startēt ne vien Baltijas valstu, bet arī Norvēģijas un Zviedrijas jaunie skaņraži, kas pastāvīgi dzīvo vai mācās kādā no šīm valstīm - mūzikas vidusskolu un koledžu vecāko kursu audzēkņi, kā arī mūzikas augstskolu studenti un jaunie profesionāļi vecumā no 18 līdz 30 gadiem. Arī žūrijas pārstāvjiem no Baltijas valstīm šogad pievienosies kolēģi no Norvēģijas un Zviedrijas, kas guvuši lielu pieredzi un atzinību starptautiskā mērogā, līdz ar to žūrijas sastāvs šogad ir šāds: Helge Sunde (Norvēģija), Peter Danemo (Zviedrija), Raul Sööt (Igaunija), Pranas Kentra (Lietuva), Ēriks Ešenvalds (Latvija).

Bigbendu kompozīciju konkursa mērķis ir veicināt jaunu, oriģinālu kompozīciju rašanos, kā arī popularizēt jauno džeza mūziķu jaunradi.

Pusfinālistu skaņdarbus 27. oktobrī Latvijas Nacionālās bibliotēkas Ziedoņa zālē izpildīs starptautisks Baltijas un Ziemeļvalstu studentu bigbends diriģenta Dāvja Jurkas vadībā, kā arī soliste Aija Vītoliņa. Savukārt fināla koncertā 30. novembrī Spīķeru koncertzālē darbus, ko žūrija būs atzinusi par labākajiem, atskaņos Latvijas Radio bigbends Kārļa Vanaga vadībā un Aija Vītoliņa. Fināla koncerta programmu un māksliniecisko konceptu veidos Kārlis Vanags.

Konkursa laureātus gaida arī naudas balvas: 1. vietai - 900 eiro, 2. vietai - 700 eiro, 3. vietai - 500 eiro. Koncerta fināla tiešraide būs klausāma arī Latvijas Radio 3 programmā “Klasika”, un uzvarētāju paziņošana notiks tiešajā ēterā.

Izklaide

Latvju tumšā hārdkora apvienība “Nekad” aptuveni pirms mēneša laida klajā savu trešo studijas albumu, piedāvājot klausītājiem sešas jaunas dziesmas, “kas runā par cilvēka iekšējo cīņu ar sevi un pārdzīvojumus”, bet tas savukārt liek parunāt par pašu albumu.

Svarīgākais