Kino muzejs saņēmis Gunāra Pieša personīgās lietas

Pavisam negaidīti Rīgas Kino muzejā nonākusi daļa no Gunāra Pieša personīgajām lietām. To savā iegādātajā lauku īpašumā - bijušajā Pieša mājā - atradusi Evija Morse-Buch ar kungu un nu atdāvinājusi muzejam.

Tādējādi Kino muzeja īpašumā nonācis vairāk kā 300 vienību vērtīgu laika liecību un personisku dokumentu - 1960. - 1980. gadu fotogrāfijas, kurās redzams pats režisors, viņa ģimene un laikabiedri, foto no filmu uzņemšanas laukumiem, viņa personiskās dienasgrāmatas un piezīmes, kurās režisors skrupulozi intelektualizē par laikmeta sociālajām un mākslas kolīzijām, kinematogrāfa vispārīgiem jautājumiem, studiju laiku Maskavas kinoinstitūtā (VGIK), viņa slaveno filmu scenāriji ar piezīmēm, filmu plakāti, u.c. .

Materiālu vēl tikai gaida apguve un padziļināta izpēte.

Kā norāda Rīgas Kino muzeja projektu kuratore Līva Pētersone, tas ir milzīgs ieguvums un lielisks papildinājums jau esošajiem režisora materiāliem.

Gunāra Pieša vārds pazīstams jau vairākām paaudzēm: Piesis ir latviešu literatūras klasikas, mītiskā un pasaku motīvu iedzīvinātājs kinematogrāfā - filmās "Nāves ēnā" (1971), "Pūt, vējiņi!" (1973), "Sprīdītis" (1985), "Maija un Paija" (1990), kā arī autors tādiem savā laikā asi kritiski vērtētiem darbiem kā "Kārkli pelēkie zied" (1961, debija pilnmetrāžas spēles kino).

 Kino muzeja Sinematēkā ikvienam apmeklētājam iespējams noskatīties visas augšminētās Pieša filmas.  Muzejs izsakām lielu pateicību dāvinātājiem un novērtē tik rūpīgu un ieinteresētu attieksmi pret zūdošām un retām Latvijas kino vēstures liecībām.

Izklaide

Ar debijas singlu “Apstājies” plašākai auditorijai sevi pieteikusi grupa “Cool Collective”. Nosaukums mazliet līdzīgs “Very Cool People”? Taču ieturētais mūzikas stils nemaz – “CC” pārstāv indīpopa (vai kaut kā stipri līdzīga) nišu.

Svarīgākais