Liepājas teātris ir sagaidījis ilgi gaidīto trupas papildinājumu, tāpēc sezonu sāks ar jaunu enerģiju un izaicinošiem plāniem.
Rekordu sezona
Teātra direktors Herberts Laukšteins atzīst, ka pagājusī sezona bijusi nozīmīga vairākos aspektos. Pirmais saistīts ar juridiskā statusa maiņu – no 1. janvāra Liepājas teātris oficiāli kļuvis par pašvaldības SIA. «Pašvaldības gādība ir laba, jūtam viņu rūpes par teātri. Esam novērtēti kā labi, ar skaidrību par to, ko gribam», Liepājas teātra vadītājs ar jauno situāciju ir apmierināts, kaut arī jau nācies saskarties ar jaunā statusa ēnas pusi, kas saistīta ar izkrišanu no informācijas telpas. Nesen Kultūras ministrija (KM) sabiedrībai darīja zināmu apkopto informāciju par jauniestudējumu skaitu Latvijas teātros šā gada pirmajā pusē, un, tā kā Liepājas teātris vairs nav valsts dotēta SIA, tad šajā sarakstā neietilpa.
Herberts Laukšteins arī atzina, ka pagājusī sezona Liepājam teātrim bijusi rekordu sezona, piemēram, sasniegts lielākais skatītāju skaits mēnesī. Taču krīzes iespaids bijis labi jūtams – februārī, kad cilvēki saņēmuši samazinātās janvāra algas, plānotie ieņēmumi nav sasniegti.
Direktors ir gandarīts par saņemtajām nominācijām Spēlmaņu nakts balvai – Dž. Dž. Džilindžera iestudētā Hanana teātra balvai izvirzīta sešās nominācijās, septītā ir kustību māksliniecei Ingrīdai Lūrei par darbu izrādē Beigta balle. Hanana un Ceplis ir skatītākās pagājušās sezonas Liepājas teātra izrādes.
Jaunie sāk strādāt
Jauno sezonu teātris dēvē par izaicinājumu sezonu, un tās devīze ir Jaunā enerģija. Tas tāpēc, ka trupu papildinājuši 16 tik ilgi gaidītie un ļoti vajadzīgie jaunie aktieri, kas profesiju apguva Klaipēdas universitātē. Liepājas pašvaldībai šīs studijas izmaksāja gandrīz 14 tūkstošus latu. Mācoties no kļūdām, kad Liepājas teātrim audzinātie aktieri izvēlējās iespēju ziņā bagātāko Rīgu, ar jauniešiem līgums pagaidām slēgts uz diviem gadiem, kuru laikā viņi būs piesaistīti Liepājas teātrim. Taču Liepājas teātra rīkotajā preses konferencē kursu pārstāvošo jauno aktieru Agneses Pētersones un Mārtiņa Kalitas attieksme liecina, ka par važām šo līgumu viņi neuzskata, gluži otrādi. Abi aizgūtnēm slavē teātri un pateicas par iespēju un uzticību, jo jaunās sezonas repertuārs ir būvēts uz jauno aktieru kursu, konkrēti šiem jauniešiem ļaujot spēlēt Kristīni un Edgaru Rolanda Atkočūna veidotajā Rūdolfa Blaumaņa Ugunī skatuves versijā (šīs lomas spēlēs arī viņu kursabiedri Ilze Būde un Edgars Ozoliņš). Jaunie Liepājas teātra aktieri atzina, ka teātrī tiek uzņemti ļoti labi, vecākie kolēģi palīdz gan darba, gan sadzīves lietās un viņi jūtas pieņemti kā ģimenē.
Ar Ugunī jauniestudējumu arī tiks atklāta jaunā Liepājas teātra sezona 10. septembrī. Runājot par jauno aktieru kursu, direktors Herberts Laukšteins uzteic viņu profesionālo varēšanu un teic, ka jaunieši ir «augstas raudzes teātra ētikas cilvēki» - piemēram, uz mēģinājumu ierodas stundu pirms noliktā sākuma. Disciplīna ir tā, kur jaunie aktieri var būt paraugs pieredzējušajiem kolēģiem, atzīst Herberts Laukšteins.
Par galveno sezonas notikumu liepājnieki sauc Leonarda Bernsteina populārā mūzikla Vestsaidas stāsts iestudējumu, ko, sadarbojoties ar diriģentu Andri Veismani un Liepājas Simfonisko orķestri, veido režisors Valdis Lūriņš. Tiesa gan, galvenajām lomām atrasti papildspēki. Marijas lomā dublēsies Lady’s Sweet dalībniece Jolanta Strikaite un Annija Putniņa, kas Rozālijas lomā piedalījusies pirms dažiem gadiem igauņu režisora Ivo Ēnsalu režisētajā Vestsaidas stāsta versijā Ķīpsalas hallē. Toniju atveidos Latvijas Kultūras akadēmijā studējošie Emīls Kivlenieks un Juris Jope.
Arī Šekspīrs
Šajā sezonā Liepājas teātrī plānotas 12 pirmizrādes, no tām viena taps bērnu auditorijai. Tas būs Leldes Kaupužas-Eglinskas iestudētais Nezinītis pēc N. Nosova Nezinīša un viņa draugu piedzīvojumi motīviem. Būs iespēja redzēt arī divus jaunā aktieru kursa diplomdarbus – J. Gruša Mīla, džezs un velns un T. Viljamsa Stikla zvērnīcu iestudējuši viņu pedagogi Velta un Vītauts Anuži. Pa divām izrādēm Liepājas teātrī iestudēs Dž. Dž. Džilindžers un Valdis Lūriņš. Pirmais ar jauno kursu strādās pie R. Havdona komēdijas Šikās kāzas, bet ar Inesi Kučinsku un Egonu Dombrovski iestudēs K. Šēnhera drāmu Ragana. Valdis Lūriņš sezonas otrajā pusē strādās ar A. Čaka poēmu Spēlē, spēlmani, kuras leģendārais iestudējums Pētera Pēterona režijā daudziem palicis neizdzēšamā atmiņā. Režisors izvēli skaidro ar to, ka «sen nav bijis dzejas teātris un Čaks tam ir ļoti pateicīgs». Rolands Atkočūns jaunajā sezonā Liepājas teātrī iecerējis trīs izrādes. Pēc Ugunī plānotā iestudējuma materiāls ņemts no pasaules dramaturģijas zelta klasikas plaukta – tā būs Viljama Šekspīra luga Sapnis vasaras naktī. Sezonas jauniestudējumu plānos ierakstīta arī viņa veidotā E. Olbija lugas Kaza jeb kas ir Silvija – skatuves versijas pirmizrādes datums vēl nav zināms.
Savukārt divi režisori iestudēs pašu rakstītas lugas. Latvijas skatītājiem jau labi zināmais režisors no Maskavas Mihails Mamedovs piedāvās darbu par jauniešu narkomānijas problēmām Eņģeļi krustcelēs, kas taps ar jaunajiem aktieriem, bet Lauris Gundars iestudēs savu lugu Māli/Podnieka darbnīca, kas rakstīta pēc igauņu rakstnieka Pīta Vallaka stāstu motīviem.
Viesizrādes
Teātris KM izsludinātajā konkursā par profesionālās mākslas pieejamības nodrošināšanu Latvijas reģionos ir saņēmis «pieklājīgu finansējumu», informē Liepājas teātra mārketinga direktore Kristīne Valdovska, tāpēc līdz gada beigām turpinās braukt viesizrādēs. Domājot par nezināmo nākotni jeb nākamo gadu, ir sagatavots sadarbības piedāvājums Kurzemes reģiona pašvaldībām, lai slēgtu līgumus par Liepājas teātra viesizrādēm. Šoruden Liepājas teātris viesosies arī Rīgā. Izrāde Hanana 30. oktobrī būs skatāma M. Čehova Rīgas Krievu teātrī un 19. novembrī – Latvijas Nacionālajā teātrī.