Absolūti ekskluzīvi – tikai četros koncertos: Aktieriem ballīte, skatītājiem prieks

DZIRKSTOŠS TANDĒMS. Skatuves personības Lauris Dzelzītis un Artūrs Skrastiņš, kuri vadīs Spanovska ballīti, jau ir garantija tam, ka ballīte būs izdevusies, ka četri vakari Dailes teātra Lielajā zālē būs piepildīti ar dzirkstošiem jokiem, gaumīgu asprātību, veselīgu pašironiju un pāri visam – patiesu mīlestību pret savu profesiju © Publicitātes foto: Daina GEIDMANE, Dailes teātris

Absolūti ekskluzīvi – tikai četros koncertos, šovakar un rītvakar pulksten 19, kā arī sestdien un svētdien pulksten 18 – Dailes teātra aktieri sezonas noslēgumā jau tradicionāli satiksies jautrā ballītē uz Lielās skatuves. Spanovska ballītē, kam šogad jau 4. sērija.

Koncerta radošajā komandā šogad apvienojušies jaunais režisors Toms Treinis un skatītāju mīlētie aktieri Lauris Dzelzītis un Artūrs Skrastiņš. Kopā ar viņiem par labu noskaņojumu četrus vakarus gādās arī viņu kolēģi Ilze Ķuzule-Skrastiņa, Sarmīte Rubule, Ērika Eglija, Lelde Dreimane, Anete Krasovska, Artis Robežnieks, Ģirts Ķesteris, Gints Grāvelis, Aldis Siliņš, Gints Andžāns, Mārtiņš Upenieks un bigbends Mirāža Laura Amantova vadībā. Koncerta muzikālais konsultants Juris Vaivods, scenogrāfs - Mārtiņš Vilkārsis, kostīmu māksliniece - Jurate Silakaktiņa, horeogrāfe - Inga Krasovska, video mākslinieks - Jēkabs Vilkārsis, gaismu māksliniece - Māra Vaļikova.

Jaunais režisors Toms Treinis, kurš Dailes teātrī šosezon debitējis ar Edvarda Olbija attiecību drāmu Kam no Vilka kundzes bail?, ir koncerta Spanovska ballīte - 4. sērija režisors.

«Uz skatuves Hariju Spanovski tā arī netiku redzējis, esmu tikai vienu reizi dzīvē viņu saticis - kad tikko ienācu teātrī. Satiku viņu Dailes teātrī, sasveicinājāmies, un viss,» atzīst Toms Treinis, piebilstot, ka, protams, ir viņu redzējis izrāžu TV ierakstos.

«Mēs gan esam aizgājuši prom no tā, ka tas ir Harija Spanovska piemiņas pasākums, uz to vairs neliekam akcentu. Akcents ir uz vārdu «ballīte», un tā jau ir kļuvusi par tradīciju - ka Dailes teātra aktieri sezonu noslēdz ar interesantu, dinamisku un humorpilnu pasākumu, kurā gan viņiem pašiem, gan skatītājiem ir jautri,» saka Toms Treinis, atgādinot, ka teātris ir dzīvi apliecinoša māksla, un tieši tādā - dzīvi apliecinošā - un jaudas ziņā ļoti dinamiskā formā šī ballīte arī tiek rīkota. «Manuprāt, tas ir lielisks veids, kā aktieriem noslēgt sezonu, četros koncertos izdzīvojot īstu ballīti. Un arī skatītājiem noteikti būs interesanti to redzēt,» domā jaunais režisors. «Artūrs Skrastiņš un Lauris Dzelzītis ir brīnišķīgi ballītes vadītāji, būs smieklīgi, jo šis tandēms ļoti labi zina, kā to panākt,» piebilst Toms Treinis.

Arī viņam pašam šī teātra sezona līdz ar Spanovska ballīti būs noslēgusies. «Šajā sezonā man bija divas izrādes mazajos spēles laukumos - Edvarda Olbija Kam no Vilka kundzes bail? Dailes teātra Kamerzālē un Andri Lūpa komēdija Dūja Nacionālā teātra Aktieru zālē. Man pašam abi ir ļoti mīļi darbi, jo vienam dramaturģija ir ļoti sarežģīta, otram - ļoti interesanta. Katrā ziņā, man pašam patika šīs sezonas darbs. Es gan vēl esmu pietiekami jauns, vēl tikai meklēju savu teātra valodu, bet - man ir interesanti,» atzīst Toms Treinis (24), kura režijas diplomdarbs - Gunāra Priedes Zilā (Nacionālā teātra LMT Jaunajā zālē) - jau tika novērtēts ar Spēlmaņu nakts 2016/2017 nomināciju kategorijā Gada jaunais mākslinieks.

Arī jaunā sezona režisoram būs radoši piepildīta - viņš turpinās sadarbību gan ar Nacionālo, gan Dailes teātri, kā arī pats spēlēs vienā izrādē. «Jaunā sezona man sāksies jau augusta sākumā, asistēšu režisoram Elmāram Seņkovam, kurš Nacionālajā teātrī veidos sezonas atklāšanas izrādi Pūt, vējiņi!. Bet vasara paies, galvenokārt gatavojoties darbiem, kas plānoti jaunajā sezonā, jo sezonas laikā pauzes starp darbiem ir ļoti īsas. Protams, vasarā gribētos arī mazliet atpūsties, tāpēc ceru, ka siltais un saulainais laiks nav beidzies.



Izklaide

Šveices Bāzeles kantonā šodien notiek referendums, kurā pilsoņiem jāizlemj, vai tērēt miljoniem eiro starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa organizēšanai, ko pretinieki nodēvējuši par valsts naudas izšķiešanu zaimojošam mūzikas pasākumam.

Svarīgākais