Tūristu skaits Jūrmalā pieaug; par Jaunā viļņa laiku piesardzīgas prognozes

© f64

Pagājušās nedēļas nogalē Latvijā ieradās starptautiskā konkursa Jaunais vilnis dalībnieki un organizatori. Bet vai uz Jūrmalu sabrauks arī pietiekami liels tūristu skaits no Krievijas un citām valstīm, kā iepriekš? Visticamāk, Jaunā viļņa laikā šogad varētu būt mazāk cilvēku, kuri par visām varītēm vēlēsiet elpot to pašu jūras un priežu gaisu, ko konkursanti un lielās Krievijas estrādes zvaigznes.

Reklāma augu gadu

«Lieli Latvijas un starptautiskā mērogā atpazīstami festivāli un pasākumi neapšaubāmi ir būtisks pilsētas viesu piesaistes faktors. Jaunais vilnis un Comedy Club, kas risināsies Jūrmalā augusta sākumā, veicina Jūrmalas reklāmu Krievijas televīzijas kanālos visa gada garumā, līdz ar to tas ir neatsverams atbalsts, īstenojot tūrisma mārketinga pasākumus Krievijā un NVS valstīs un piesaistot Jūrmalas tūrisma galamērķim uzmanību un jaunus tūristus,» Neatkarīgajai teic Jūrmalas Tūrisma nodaļas vadītāja Gunta Ušpele. Viņa uzsver, ka pasākumu viesi dzīvo ne tikai Jūrmalā, bet arī Rīgas un reģiona viesnīcās un tērē naudu dažādiem pakalpojumiem un izklaidēm, un tādējādi ieguvēja ir ne tikai Jūrmala, bet arī Latvijas ekonomika kopumā.

Piesaista nesezonā

Bet, par spīti lielajai reklāmai, tūrisma speciāliste ir ļoti piesardzīga prognozēs par gaidāmo viesu skaitu. «Šī gada pirmā ceturkšņa statistika liecina, ka gada pirmajos trīs mēnešos tūristu skaita pieaugums Jūrmalā uzrādījis 32,6% pieaugumu salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Lielākais pieaugums vērojams viesiem no Ukrainas (+251%), Somijas (+46,9%), Krievijas (+43,6%), Igaunijas (+37,9%), Latvijas (+33%), Baltkrievijas (+25%) un no Lietuvas (+21%). Tūristu skaita pieaugums Jūrmalā ir bijis divas reizes lielāks nekā valstī kopumā, un īpaši pozitīvi vērtējama tendence, ka šis straujais tūristu pieaugums ir vērojams tā sauktajā nesezonā,» atklāj G. Ušpele.

Mazāk nekā pērn

Lai gan kopumā tūristu skaita pieauguma ziņā pirmā ceturkšņa dati bijuši pozitīvi, tomēr šķiet, ka uz abiem pasākumiem – Jauno vilni un Comedy Club – varētu ierasties mazāks viesu skaits, nekā tas bijis līdz šim. Par to liecina gan neformālas sarunas ar Jūrmalas uzņēmējiem, kas uzsver notiekošā saistību ar notikumiem Ukrainā un Krimā, gan pieejamās viesnīcas un naktsmītņu cenas. Pērn un aizpērn divas nedēļas pirms Jaunā viļņa un Comedy Club brīvas naktsmītnes bija ļoti grūti atrast vai arī tās maksāja neadekvāti dārgi, bet šogad vismaz populārākajā interneta viesnīcu rezervēšanas sistēmā booking.com abu pasākumu laikā ir pieejamas istabas vairāk nekā desmit naktsmītnēs. Piemēram, uz Jaunā viļņa laiku lētākā naktsmītne – hostelis – maksā 47 eiro par nakti, dārgākā – viesnīca Jomas sēta – 12 750 eiro par piecām naktīm jeb 2550 eiro par nakti. Tas ir krietni lētāk, nekā naktsmītnes bija iegādājamas pērn. Uz Comedy Club laiku, kas ir pašā augusta sākumā, pieejamo naktsmītņu klāsts ir vēl lielāks, un lētākā vieta hostelī maksā 20 eiro par nakti, bet dārgākā naktsmītne ir tā pati Jomas sēta, kur numurs maksā tāpat – 2550 eiro diennaktī.

Tiesa gan, ne viena, ne otra pasākuma laikā nav pieejamas prestižas viesnīcas Jūrmalas centrā, kā, piemēram, Krievijas estrādes dīvas Allas Pugačovas iecienītā Baltic Beach Hotel vai arī Skandināvijas viesiem tik tuvā sirdij Jūrmala Spa Hotel. «Numuru rezervācija tiek veikta visa gada garumā. Turklāt šogad numuru rezervācija un apmaksa tiek izdarīta nedaudz agrāk, kas, protams, ir pozitīva tendence. Daudzi mūsu klienti rezervē numurus gadu iepriekš, lai garantētu sev iemīļotos numurus,» atzīst viesnīcas Baltic Beach Hotel mārketinga un sabiedrisko attiecību speciāliste Jeļena Gavrilova. Viņa norāda – kā visām Jūrmalas viesnīcām, šis ir vispieprasītākais un visdārgākais periods.

Izklaide

Ar debijas singlu “Apstājies” plašākai auditorijai sevi pieteikusi grupa “Cool Collective”. Nosaukums mazliet līdzīgs “Very Cool People”? Taču ieturētais mūzikas stils nemaz – “CC” pārstāv indīpopa (vai kaut kā stipri līdzīga) nišu.

Svarīgākais