Pašmāju grupu “YŪT” pēdējā laikā Latvijā dēvē par uzlecošo grupu. Intervijas radio, koncerti uz dažādām skatuvēm, kā arī jauni singli. Grupas “YŪT” dziesma “Tuvu” vairākas nedēļas bija dziesmu TOP pirmajās vietās.
Latvijas Nacionālā opera un balets (LNOB) ir pilnībā atguvusies pēc Covid-19 pandēmijas, intervijā TV3 raidījumā "900 sekundes" atzina jaunais LNOB vadītājs Sandis Voldiņš.
«Vienmēr, skatoties atpakaļ, man ir sajūta, ka man kaut kā «nepieklājīgi» laimējas. Tādā nozīmē, ka manā dzīvē ir notikušas dažādas lietas, par ko būtu varējis tikai sapņot,» atzīst profesors Mārcis Auziņš.
Vērts apmeklēt: izstādes, koncerti, teātra festivāls, starpdisciplinārs piedzīvojums, kultūras mantojuma dienas, “Baltā nakts” un Tēva dienas festivāls.
3. septembrī mūžībā devies Valmieras Drāmas teātra režisors Valentīns Maculēvičs (2.05.1950–3.09.2024.), vēstīts teātra sociālajā tīmekļa vietnē "Facebook".
Māris Krastiņš ir viens no pieprasītākajiem pasākumu vadītājiem Latvijā, arī kāzu vadītājs. Par to liecina viņa grafiks un vienas sezonas pasākumu skaits.
No 11. septembra līdz 15. septembrim Rīgā norisināsies skatītāju iemīļotais teātra festivāls "Rīga spēlē teātri". Festivāla laikā skatītājiem būs iespēja bez maksas baudīt desmit izrādes VEF Kultūras pilī.
Operas vai baleta izrādes tapšanā un tās norisē iesaistīti vairāki simti mākslinieku un sava aroda pratēju. Taču, lai izrāde taptu un noritētu nevainojami, ir viens galvenais kapteinis, kurš koordinē izrādei nepieciešamās norises, un tas ir izrāžu vadītājs. “Patīkami ir tas, ka strādājam kopējam rezultātam!” par darbu Latvijas Nacionālajā operā un baletā (LNOB) intervijā “Neatkarīgajai” stāsta izrāžu vadītāja Ieva Kārkliņa.
Operas un baleta cienītāju ieradumi, skatītāju vēlmes un gaidas, krāšņas izrādes un ovācijas – ir viena profesija kurā tas viss saplūst vienā harmoniskā veselumā: “Katrs vakars ir kā bingo vakars!” intervijā “Neatkarīgajai” stāsta vietu ierādītāja, programmu pārdevēja Beate Sprindžuka no Latvijas Nacionālās operas un baleta (LNOB).
“Dzīve man vairs neko nesniedz. Esmu jau visu redzējis un piedzīvojis. Bet galvenais, ka es neieredzu šo laikmetu, man no tā kļūst nelabi. Neieredzu šos cilvēkus. Viss ir neīsti, viss – pakaļdarinājums. Cieņa vairs neeksistē, neviens nepilda savus solījumus. Nozīme ir tikai naudai. Katru dienu, no rīta līdz vakaram mēs dzirdam tikai par noziegumiem. Zinu, ka atstāšu šo pasauli bez nožēlas,” kādā 2018. gada intervijā teica izcilais Alēns Delons.
“Es esmu ļoti laimīga, ka šeit strādāju!” tā par savu darbu Latvijas Nacionālajā operā un baletā (LNOB) intervijā “Neatkarīgajai” teic baleta inspektore un bijusī baleta māksliniece Dace Lapiņa.
«Klusumā var labāk sadzirdēt sevi. Klusumā var sadzirdēt cilvēku sev blakus. Kas ir tie cilvēki, kas grib būt mierā ar sevi un pasauli? Mēs taču varam satikties. Jau drīz. Vasarā. Festivālā Bauskā. Satikties un dalīties ar klusas, noslēpumainas laimes mirkļiem,» saka dziedošā aktrise, dzejniece un režisore Raimonda Vazdika.
Vērts redzēt, dzirdēt, apmeklēt: Busulis, Sējāns un Šipkēvics, Deinats un Patmalniece, Liepiņš un Reinis, Rešetins un Strazdiņš, Dovgāne un Krapivņickis, Rinkēvičs un Madefa.
Alvja Hermaņa filma “Baltais helikopters” pelna noskatīšanos arī bez tādām piedevām kā Jaunā Rīgas teātra (JRT) atjaunotās ēkas izsmalcinātie interjeri un leģendām apvītā skatuve. Tāpat nav vajadzīga festivālu publikas noskaņošanās saprast kaut ko tādu, ko parastā publika nesaprot.