Šonedēļ finišē Jaunās mūzikas festivāls Arēna, kas ik rudeni Latvijas koncertzālēs pulcē jaunās mūzikas komponistus un atskaņotājmāksliniekus no daudzām pasaules valstīm. Šī gada festivāla Arēna trīs noslēguma koncertos izskanēs arī latviešu komponistu jaundarbu pirmatskaņojumi.
Šodien, 29. oktobrī, Rīgas Reformātu baznīcā austriešu kameransamblis Airborne Extended pirmatskaņos divu latviešu komponistu jaundarbus - Santas Bušs un Oskara Herliņa kompozīcijas, kas izskanēs ansambļa oriģinālā instrumentu sastāva (arfa, klavesīns, desmit blokflautas un četras flautas) izpildījumā. Festivāla direktore Antra Dreģe uzsver, ka ansambļa Airborne Extended smalkais instrumentu salikums rada ēterisku skaņas kvalitāti, un šajā koncertā tiks izpildīti ne tikai divi latviešu komponistu pasaules pirmatskaņojumi, bet arī itāļu, īru, turku un čīliešu mūsdienu komponistu skaņdarbi.
Savukārt rīt, 30. oktobrī, Rīgas Reformātu baznīcā festivāls Arēna aicina uz izcilā komponista Tālivalža Ķeniņa (1919-2008) simtgadei veltītu koncertu, kurā latviešu klavieru un stīgu kvartets Quadra atskaņos Tālivalža Ķeniņa kvartetu, arī Oskara Herliņa jaundarbu un itāļu, angļu un amerikāņu komponistu Franko Donatoni, Mortona Feldmana, Bena Lanna inovatīvos sacerējumus. Koncertā tiks demonstrēta arī Rūtas Celmas 1990. gadā veidotā dokumentālā filma Es neesmu klaidonis, kas vēsta par vienu no ievērojamākajiem latviešu komponistiem pasaulē, savulaik Kanādā dzīvojošo Tālivaldi Ķeniņu, par viņa likteni, dzimtas saknēm un sūtību.
Latviešu publikai nozīmīgs būs arī elektroakustiskais koncerts Image in Sound, kas 2. novembrī izskanēs Rīgas Reformātu baznīcā; tajā poļu ansamblis Kwartludium pirmatskaņos Edgara Rubeņa jaundarbu. Ansamblis Kwartludium, kura sastāvā spēlē Varšavas, Bidgoščas un Gdaņskas mūzikas akadēmiju absolventi, savā darbībā koncentrējas uz jaunu, talantīgu komponistu popularizēšanu visā pasaulē. Programmā Image In Sound ansamblis prezentēs piecus jaundarbus - tostarp Edgara Rubeņa kompozīcijas pirmatskaņojumu, kas pieskaras skaņas reālajai būtībai, kā arī ilūzijai un daudzdimensionalitātei, kas rodas, izmantojot elektroniku un akustisko instrumentu skaņas pastiprinājumu.