Tūrisma attīstības valsts aģentūras SPA klipu epopeja turpinās

© Jānis Saliņš, f64

Viens no pagājušās vasaras skandalozākajiem notikumiem izvērtās ap Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) portālu. Tajā bija izvietoti dažādi videoklipi par to, ko Latvijā ārvalstu tūristiem ir iespējams darīt.

Par tiem aģentūra SIA Lautas samaksāja 64 000 latu. Kulminācija bija neveikls SPA reklāmas klips, kurā uzņēmēja Mairita Solima lauzītā angļu valodā stāsta par savām izjūtām, apmeklējot SPA centrus.

Pēc šā skandāla darbu bija spiests pamest iepriekšējais TAVA vadītājs Uldis Vītoliņš, kura vietā ieceltais Armands Slokenbergs trīs mēnešus ar medijiem nerunāja.

"Es uzskatu, ka daudz svarīgāki ir tie darbi, ko mēs paveicam, un tie arī komunicē par to, ko darām," uz Neatkarīgās jautājumu, kādi darbi kopš 24. augusta paveikti, atbild TAVA direktors A. Slokenbergs.

Lūgts precizēt, kādi konkrēti darbi aizvadītajās simts dienās ir paveikti, A. Slokenbergs norāda: "Mēs esam intensīvi strādājuši, lai izmantotu to finansējumu, kas ir mūsu rīcībā. Esam sagatavojuši un veikuši vairākus iepirkumus, kas ir nozīmīgi tūrisma industrijai, piemēram, tūristu atbalsta telefons angļu un vācu valodā, lai ārzemju tūristi justos komfortabli mūsu valstī."

Par nu jau folklorizējušajiem SPA klipiem viņš teic: "Rezultāti ir ārkārtīgi vienkārši – mēs esam pasūtījuši kvalitātes novērtējumu. Šie klipi ir nekvalitatīvi, un šobrīd veicam pārrunas ar pakalpojuma piegādātāju [SIA Lautas] par līdzekļu atgūšanu. Novērtējumu par velti veica Latvijas Reklāmas asociācijas ētikas komisija."

Triju mēnešu laikā, kopš viņš stājies amatā, TAVA ne reizi nav sniegusi konkrētas atbildes uz žurnālistu jautājumiem, vai TAVA rīcībā ir klipi un ko ar tiem nolemts darīt tālāk.

"Šobrīd esam izsludinājuši iepirkumu jauna tūrisma portāla attīstīšanai, jo iepriekšējais ir tehnoloģiski novecojis. Aģentūrā ir divi redaktori. Tas, ka mums nav tehnoloģiski kvalitatīvas platformas portālam, nenozīmē, ka nevaram saturiski attīstīt esošo," mēģina taisnoties TAVA direktors.

Ar necerēti augstu vērtējumu – teicami jeb deviņām ballēm – Latvijas Tūrisma aģentu asociācijas (ALTA) prezidente Kitija Gitendorfa novērtē TAVA direktora A. Slokenberga pienesumu tūrisma industrijai. "Viņš ir radošs, veido labu sadarbību ar nozari, uzklausa nozares viedokli, meklē radošus risinājumus, jo budžets ir ļoti niecīgs. Pieņem lēmumus ar tālredzīgu skatu uz nākotni. ALTA cerības pilnībā ir attaisnojis," Neatkarīgajai stāsta ALTA prezidente.