Latvija kā tūrisma galamērķis varētu konkurēt ar Čehiju un Poliju

© publicitātes foto

Latvijas tūrisma industrijas stends, kas vietu rada star Izraēlas, Ziemeļkipras turku republikas un Lietuvas stendiem, šogad prestižajā Pasaules tūrisma gadatirgū jeb World Travel Market, kas risinājās Londonā no 3. līdz 5. novembrim, pulcināja vairāk interesentus, nekā iepriekšējos gadus, Neatkarīgajai atklāja stenda dalībnieki.

“Šogad izstādes apmeklētāju interese ir lielāka, nekā iepriekšējos gadus,” Neatkarīgajai stāsta Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste. Viņa norāda, ka šajā izstādē par Latviju izrādījuši interesi vairāki tūrisma operatori, kas organizē tūres no Dānijas, Norvēģijas, Itālijas, Lielbritānijas un arī no Japānas. Daži izteikuši iespēju, ka līdz šim tik populāro galamērķu vietā, kāda ir Čehija un Polija, varētu piedāvāt saviem klientiem arī izvēlēties doties uz Latviju.

Kopumā Latvijas stendā ar saviem pakalpojumiem iepazīstināja 13 dalībnieki – Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA), dažādas asociācijas un arī ienākošā tūrisma industrijas pārstāvji.

TAVA Tūrisma mārketinga vecākā eksperte Madara Brūvere Neatkarīgajai teic, ka šoreiz pārsteidzis izstādes izvietojums – proti, kādēļ Latvija izvietota līdzās Izraēlai un Ziemeļkiprai. “Iepriekšējos gadus izvietojums tomēr bija vairāk pēc reģionālā principa, mēs vienmēr bijām pie Austrumeiropas valstīm, līdzās Čehijai, Polijai,” norāda eksperte. Taču ne jau izstādes dalībnieki var noteikt, kur tieši atrasties valsts stendam Skaidrs, ka Latvijas stendam vienmēr līdzās būs kaimiņi no citām Baltijas valstīm, tā arī šogad Lietuva turpat. Taču Igaunija jau vairākus gadus nepiedalās šajā prestižajā tūrisma izstādē.

Cik tieši tūristus uz Latviju atved šāda dalība World Travel Market, neviens nemaz nespēj aprēķināt. “Nav viegli novērtēt izstādes tiešo pienesumu,” norāda S. Graikste. Viņasprāt, ir svarīgi piedalīties šādā izstādē, lai prezentētu savu valsti un piesaistīt jaunus ceļotājus. Savukārt Live Rīga pārstāve Ieva Lasmane teic, ka ir svarīgi piedalīties šajā izstādē, jo, ja gadījumā kāda valsts nepiedalās, uzreiz rodas jautājumi: kas ir noticis ar šo tūrisma tirgu. Tas vairāk ir prestiža jautājums.

World Travel Market Londonā notiek jau 35 gadus, ik dienu pulcējot desmitiem tūkstošu izstādes apmeklētāju, un piedāvājot miljardiem dažādus tūrisma pakalpojumus. Piemēram, 2013. gadā World Travel Market ir atbildīgs par 2,2 miljardu Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtiem darījumiem. Šogad lēšams, ka interese par tūrisma produktiem, un arī noslēgto darījumu apjoms naudiskā izteiksmē varētu būt vēl lielāks. World Travel Market vecākais direktors Saimons Press norāda, ka izstādei ir ļoti liela loma, kas atvieglo darbību tūrisma industrijai visā pasaulē.

Svarīgākais