Iestājoties siltajam gadalaikam, uz Latvijas ceļiem un ielām izbraukušas mašīnas, kas ziemu nostāvējušas garāžās. Arī tie, kam gribas ālēties ar auto, bet uz ledus bail, tagad jūtas droši. Vēl ir atpūtnieku bariņi. Šīs trīs satiksmes dalībnieku kategorijas vasaras satiksmē ienāk ar paaugstinātu bīstamību.
Lai arī ziemā braukt ir grūtāk, smagu satiksmes negadījumu vairāk ir tieši vasarā. Satiksmes intensitāte pieaug, autovadītāju uzmanība atslābst, bet agresīvas braukšanas tieksmes dažiem pieaug. Tieši pārgalvīgiem braucējiem būs domāta jaunākā Ceļu policijas kampaņa – ikdienas reidos lielāka uzmanība tiks pievērsta atļautā ātruma pārkāpējiem, savukārt preventīvo darbu ar ceļu huligāniem policija veiks, izmantojot asociatīvās sociālās reklāmas. Piemēram, kādā videorullītī pa slapju asfaltu pārgalvīgi un nemākulīgi braucošs skrituļslidotājs ietriecas bērnu ratiņos.
Fizikas likumu, ka, ātrumam pieaugot divas reizes, enerģija palielinās četras reizes, apliecina gan automašīnu vraki, gan cilvēku traumas un nāve. Kā Neatkarīgajai skaidro Valsts tiesu ekspertīžu biroja vecākais tiesu eksperts autotehniķis Oskars Irbītis, ja atļautais braukšanas ātrums nav pārsniegts vai pārsniegts minimāli, sadursmē parasti iesaistīti divi auto. Turpretī, ja izraisītājs braucis ar 130–140 kilometriem stundā, sekas, kā likums, ir smagākas un arī iesaistīto satiksmes dalībnieku skaits lielāks. Vainīgais auto pēc pirmās sadursmes neapstājas un turpina kustību. Tāpēc eksperts pilnībā atbalsta policijas orientēšanos uz lidotāju izķeršanu. «Jo policijas ir vairāk uz ceļiem, jo mazāks ir satiksmes negadījumu skaits.»
Lielākā skaitā lidotāji satiksmē parādās tieši vasarā. Ziemā viņiem acīmredzot bail ālēties, vasara un sausais asfalts iedrošina, bet prasmju tāpat nepietiek. Līdzīgi ir arī ar vasarniekiem, kuri iedarbina mašīnas pēc ziemas guļas, vai atvaļinājumos un ballītēs braucējiem. Vasara un labs garastāvoklis iemidzina uzmanību. Turklāt pietiek ar vienu draudzīgu sitienu šoferim pa plecu, lai mašīna iebrauktu pretējā joslā.
Tiesa gan, nav arī pamata uzskatīt, ka Latvijā uz ceļiem pašlaik norisinātos kāda ārkārtas drāma un modrību būtu zaudējuši pilnīgi visi satiksmes dalībnieki. To apliecinot statistika. Pēc bojāgājušo skaita esam atgriezušies 2012. gada līmenī – zem diviem simtiem.