Dzelzceļnieki dos ceļu graudiem

© F64

Šā gada graudu ražas transportēšanas jautājumus pārrunājuši valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) un lielāko graudkopības uzņēmumu vadītāji.

LDz prezidents Edvīns Bērziņš un SIA LDz Loģistika valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis tikās ar SIA Linas Agro un Baltic Agro un graudkopības kooperatīvu LATRAPS un VAKS vadītājiem. Šo sarunu atreferējumā LDz akcentē, ka nekoncentrējas tikai uz lielajiem graudu ražotājiem - būtisks ir ikviens uzņēmējs, arī mazākie tirgus dalībnieki. LATRAPS ražošanas daļas direktors Mārtiņš Dauksts atzīmēja, ka LDz Loģistika pakalpojumi lauž stereotipus par to, ka būtu sarežģīti nokārtot graudu nodošanu pārvadātājam. «Pēdējos gados sadarbībā ar LDz ir būtisks progress, tāpēc ar tikpat savlaicīgu plānošanu un operativitāti rēķināmies arī turpmāk,» teica VAKS valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons.

LDz veic gan vietējās izcelsmes, gan tranzīta graudu pārvadāšanu. Pagājušajā gadā pa LDz infrastruktūru kopumā pārvadāti 1,67 miljoni tonnu graudu, no kuriem lielākais pārvadājumu apjoms bija augustā un septembrī ar pārvadājumiem virs pusmiljona tonnu. Aptuveni tikpat pa dzelzceļu pārvadāts šī gada pirmajos piecos mēnešos. Šogad LDz rēķinās ar vietējas izcelsmes graudu daudzuma palielinājumu tā vienkāršā iemesla dēļ, ka pagājušajā gadā bija viena no sliktākajām graudu ražām. Nākamās ražas augšanas apstākļi līdz šim bijuši labāki nekā pirms gada.



Latvijā

Valstī valdošās kompānijas arogance un nekaunība, iespējams, drīz sasniegs to robežu, kad pat melanholiskā latvju tauta saņemsies un, satvērusi mēslu dakšas, dosies gājienā uz objektiem, kurus savulaik aizstāvēja: uz Saeimu un Ministru kabinetu. Viens no gājiena iemesliem nešaubīgi būs “Rail Baltica” naudas izmešanas projekts. Par to daiļrunīgi spriež politikas notikumu vērotājs, reklāmas guru Ēriks Stendzenieks.

Svarīgākais