Latvijā 40% iedzīvotāju izvēlas apmeklēt mazos pārtikas veikalus, liecina aptauja

© Attēlam ir ilustratīva nozīme/Pixabay

Latvijā 40% aptaujāto iedzīvotāju labprāt izvēlas apmeklēt mazos pārtikas veikalus, liecina mazumtirgotāja "Maxima Latvija" jaunākā nozares apskata "Maxima mazumtirdzniecības kompass" dati.

Tostarp aptaujā secināts, ka visvairāk pēdējā gada laikā iepirkšanās vietu uz mazo veikalu segmentu mainījuši pircēji no divām vecuma grupām - iedzīvotāji vecumā no 35 līdz 44 gadiem un iedzīvotāji vecumā no 55 līdz 63 gadiem.

Aptaujā noskaidrots, ka iedzīvotājiem vissvarīgāk ir iegādāties preces vietā, kas atrodas pēc iespējas tuvāk mājām vai darbam (65%) vai pa ceļam uz/no darba vai mācību iestādes (45%). Nozīmīgi ir arī tādi kritēriji kā veikalā pieejamais sortiments (42%) un zemākas cenas (38%).

"Maxima Latvija" Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa sacīja, ka mazo veikalu popularitāte iedzīvotāju vidū skaidrojama ar to, ka tie ir pielāgoti mūsdienu dzīves ritmam un atvieglo pircēju ikdienu, samazinot laiku un līdzekļus, kas tiek tērēti, lai mērotu ceļu līdz tuvākajam lielveikalam. "Šāda tendence vērojama mazumtirdzniecībā visā pasaulē, tostarp Latvijā, kur ērtākas iepirkšanās jeb "convenience" formāta veikalu segments turpina attīstīties gan Rīgā, gan reģionos," viņa sacīja.

"Maxima mazumtirdzniecības kompass" ir mazumtirdzniecības nozares apskats, kas sastāv no trim daļām: novērtējuma par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, pētījuma par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un datiem par makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem un nozares aktualitātēm.

"Maxima Latvija" jaunākā aptauja sadarbībā ar pētījumu centru SKDS veikta 2019.gada janvārī, un tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka"Maxima Latvija" apgrozījums 2017.gadā bija 723,054 miljoni eiro, kas ir par 4,2% vairāk nekā 2016.gadā, bet kompānijas peļņa palielinājās par 93,9%, sasniedzot 23,224 miljonus eiro.

Svarīgākais