Konstatēto nepilnību dēļ būvniekam jāpārbūvē asfaltbetona kārta uz autoceļa Tukums-Kuldīga posma

© f64.lv, Kaspars Krafts

Ceļu būves uzņēmumam SIA "Strabag" būs jāpārbūvē asfaltbetona kārta remontdarbu uz reģionālā autoceļa Tukums-Kuldīga (P121) posmā no rotācijas apļa ar Ventspils šoseju (A10) līdz apdzīvotai vietai Sāti, kā arī jāsniedz papildu garantijas, informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Ceļa pārbūvi būvnieks sāka pērn, taču decembrī tur tika konstatēti nozīmīgi defekti, - ieklātā asfaltbetona kārta vietām sabrukusi, norāda LVC pārstāvji.

Būvniekam uzdots veikt asfaltbetona pamata kārtas defektu labošanu - vietās, kur defektu dziļums pārsniedz 3,5 centimetrus, asfaltbetona pamata kārta jānojauc un jāuzbūvē no jauna, bet vietās ar vienu līdz 3,5 centimetrus dziļiem defektiem asfaltbetons jānofrēzē un jāieklāj jauns asfaltbetons.

Ņemot vērā, ka tādējādi remontētā kārta nebūs viendabīga, visam asfaltbetona segumam noteiktas papildu garantijas saistības, proti, ilgāks garantijas periods, kas būs seši gadi. Ja šajā laikā asfaltbetona segumā parādīsies nozīmīgi (vairāk nekā 2% no kopējā izbūvētā joslu garuma) defekti, būvniekam būs pienākums defektus labot, pārbūvējot abas asfaltbetona kārtas visā joslas platumā.

Kā nodrošinājumu garantijas saistību izpildei izpildītājam ir jāiesniedz bankas galvojums par summu, kas atbilst abu asfaltbetona kārtu pārbūves izmaksām visā papildu garantijas posmā.

Būvnieks rakstiski ir apņēmies veikt defektu labošanu atbilstoši LVC prasībām un 18.jūlijā šos darbus sāka, norāda LVC pārstāvji.

LVC pārstāvji skaidro, ka brauktuves asfaltbetona apakškārtā konstatētie defekti liecina, ka būvdarbu veicējs nav pienācīgi novērtējis apstākļus, tostarp laika apstākļus virskārtas ieklāšanai, tādējādi uz tehnoloģisko pārtraukumu objektā bija ieklāta tikai apakškārta, kas nav piemērota transporta slodzēm ziemas apstākļos.

Būvdarbi uz P121 paredzēja vecā seguma reciklēšanu un pārbūvi, divu asfalta kārtu ieklāšanu, autobusu pieturvietu pārbūvi, kā arī deformācijas šuvju atjaunošanu un asfalta seguma ieklāšanu uz tilta pār Abavu. Šonedēļ ir sākta arī asfaltbetona seguma virskārtas būvniecība. Darbus bija jāpabeidz šovasar, taču liela defektu labošanas un darbu apjoma dēļ, būvnieks lūdzis pagarināt darbu pabeigšanas termiņus.

Pārbūvi autoceļa P121 posmā veic "Strabag" par līgumcenu 4,82 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli, būvuzraugs ir AS "Ceļuprojekts", savukārt projektētājs ir SIA "Vertex projekti". Projektu 85% apjomā līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.

Ceļu būvnieka apgrozījums 2021.gadā bija 16,988 miljoni eiro, bet zaudējumi sasniedza 953 936 eiro, liecina "Firmas.lv" dati. "Strabag" mātesuzņēmums ir Vācijas "Strabag".

Latvijā

Šī Saeima jau divreiz noraidījusi priekšlikumus par iespēju piemērot naudas sodu līdz desmit eiro par ātruma pārsniegšanu līdz desmit kilometriem stundā. Novembra vidū Ceļu satiksmes drošības padomē Satiksmes ministrija pauda apņēmību atkārtoti virzīt priekšlikumus, lai panāktu nulles toleranci pret ātruma pārkāpšanu – līdzīgi kā tas ir gan Igaunijā, gan daudzās citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kur šobrīd bojāgājušo uz ceļiem ir daudz mazāk nekā Latvijā, ziņo LTV raidījums “de facto”. Saeimas deputāti gan ir gatavi ātri un neminstinoties izlemt, ka uz auto numurzīmēm jābūt ģerbonim, taču tā nenotiek, ja vajadzīgi nepopulāri lēmumi, kas var pasargāt ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības.

Svarīgākais