Noskaidrots, kādas automašīnas Latvijas iedzīvotāji visbiežāk pirkuši 2022. gadā

© Kaspars Krafts/f64

Aizvadītajā gadā Latvijas iedzīvotāji jaunu auto tirgū arvien retāk iegādājušies ar dīzeļdzinēju aprīkotas automašīnas, savukārt pieprasījums pēc jauniem elektroauto audzis 2,5 reizes attiecībā pret iepriekšējo gadu. Pērn par pirktāko auto marku atkārtoti kļuvusi Toyota, savukārt iecienītākais modelis bijis Toyota RAV4, liecina Citadele Leasing apkopotā informācija.

Populārāko auto marku trijniekā jau otro gadu pēc kārtas ir Toyota, VW un Škoda, savukārt populārākā auto modeļa kategorijā Latvijā piedzīvotas izmaiņas - Toyota Corolla topa līderpozīcijā nomainījis Toyota RAV4.

Privātpersonas līzingā visbiežāk iegādājušās Toyota RAV4, VW T-CROSS un Nissan QASHQAI modeļus, kamēr juridiskām personām cieņā bijušas Toyota ražotās RAV4 un Corolla, kā arī Renault MASTER automašīnas.

Iecienītāko auto krāsu topa augšgalā joprojām ir tādas neitrālās krāsas kā pelēka, balta un melna. Savukārt spilgto krāsu top 3 ir zila, sarkana un zaļa.

Iedzīvotāji arvien retāk iegādājas auto ar dīzeļdzinējiem - aizvadītajā gadā jaunas dīzeļdzinēju automašīnas pirktas par 8 % mazāk, kamēr benzīna auto pirkumu reģistrācijā fiksēts kāpums par teju piektdaļu jeb 19 %. Tikmēr vēl populārāki kļuvuši alternatīvi darbināmie dzinēji - to skaits 2022. gadā ir dubultojies. Ņemot vērā iedzīvotāju pārsēšanos uz videi draudzīgākiem automobiļiem, 2022. gadā iegādāto jauno auto vidējais CO2 izmešu apmērs samazinājies par aptuveni 5 %.

Aizvadītajā gadā līzingā iegādāto auto skaits attiecībā pret aizvadīto gadu Latvijā audzis par 10 %, savukārt iegādāto jauno automašīnu skaits - par 13 %. Privātpersonas jaunas automašīnas iegādājušas par 6 % vairāk, kamēr juridiskām personām jaunu auto pirkumi reģistrēti par 18 % biežāk nekā 2021. gadā.
Vislielākais kāpums fiksēts elektroauto segmentā, kur jaunu elektrisko mašīnu skaits kāpis par 151 %. Vienlaikus līzingā noformēto pirkumu skaits kāpis vēl straujāk - elektroauto ar līzinga starpniecību iegādāti par 180 % vairāk nekā gadu iepriekš, liecina auto tirgus statistika.

“Elektroauto skaita palielināšanās uz Latvijas ceļiem ir valsts atbalsta programmas rezultāts, turklāt aug ne tikai elektrisko mašīnu, bet arī hibrīdauto pārdošanas rādītāji. Ņemot vērā arvien plašāku jaunu modeļu pieejamību vietējā tirgū, kā arī potenciālu ieviest atbalsta programmu juridiskām personām, elektroauto skaitam pie mums ir pamats augt arī nākotnē,” norāda Pēteris Plaudis, Citadele Leasing vadītājs.