Būvnieks: Ķekavas apvedceļu satiksmei atvērs rudenī

© Vladislavs Proškins/f64

ķekavas pavedceļa būvdarbus veic ceļu būves uzņēmums "Binders". Būvnieks informē, ka jau šobrīd praktiski visi zemes darbi ir pabeigti, drīzumā sāksies asfalta ieklāšana un labiekārtošanas darbi, lai rudenspusē jauno ceļu atvērtu satiksmei, vēsta ziņu aģentūra LETA.

"Binders" Būvniecības departamenta direktors Oskars Rikmanis stāsta: "Līdz marta beigām ir plānots pabeigt visus zemes darbus ap trasi, lai ceļš iegūtu savas aprises un iekļautos vidē un ainavā. Ceļš šobrīd gandrīz ir izbraucams, ja neskaita vienu mākslīgo būvi pāri valsts galvenajam autoceļam A5, kur atlikusi viena laiduma izbūve. Tiklīdz laikapstākļi ļaus, tā sāksies asfaltēšanas darbi, lielā daļā posmu asfalta apakškārtas ir jau ieklātas. Šogad galvenie uzdevumi ir asfaltēšanas darbi, jāizbūvē aprīkojums - marķējums, ceļazīmes, barjeras, ūdens notekas, aizsargvaļņi, skaņu slāpējošās sienas utt., kā arī jāveic labiekārtošana - jāstāda apstādījumi un jāapzaļumo teritorijas. Rudens otrajā pusē visiem darbiem vajadzētu būt pabeigtiem."

Vaicāts cik liela daļa paredzētā finansējuma ir apgūts, būvnieks informē, ka, lai gan daudz jau ir izdarīts, taču tieši šogad būs jāpaveic finansiālā ziņā apjomīgākie darbi. Ja raugāmies no finanšu pozīcijām, tad 1.martā darbi bija pabeigti par apmēram 65%.

Ķekavas apvedceļš ir pirmais PPP projekts. Eksperti, iestādes atzīmē, ka PPP vajadzētu vairāk, vismaz divus trīs katru gadu. Atbildot, kā vērtē PPP projektus un vai "Binders" ir gatavs startēt arī nākamajos šāda tipa projektos, Oskars Rikmanis ir pozitīvi noskaņots: "Jā, iepriekšējais satiksmes ministrs 2021.gadā prezentēja valsts autoceļu attīstības stratēģiju ar plāniem par nākamajiem lielajiem objektiem līdz 2040.gadam, un tur ir iekļauts projekts par Iecavas un Bauskas apvedceļa būvniecību. Tiek vērtēta iespēja projektu īstenot privātās un publiskās partnerības modelī. Protams, šādos iepirkumos mēs plānojam piedalīties. Tie gan ir nākamo gadu plāni, jo projekts ir tikai sākuma stadijā. Apjomos tas būs līdzīgs Ķekavas apvedceļam."

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais