Par dižozola nozāģēšanu Mārupē gaidāmi tiesu darbi

© pixabay.com

Valsts policija martā aizturējusi kādu personu kriminālprocesā par dižozola nozāģēšanu Mārupes rindu māju būvlaukumā, aģentūrai LETA apstiprināja policijas pārstāve Elīna Priedīte.

Šai personai piemērots aizdomās turētā statuss un ar brīvības atņemšanu nesaistīts drošības līdzeklis.

Kriminālprocess kvalificēts pēc Krimināllikuma panta par īpaši aizsargājamo dabas teritoriju iznīcināšanu vai bojāšanu, ja ar to radīts būtisks kaitējums. Par to var piemērot brīvības atņemšanu līdz pieciem gadiem, sabiedrisko darbu vai naudas sodu.

Jau ziņots, ka 2022.gada oktobrī Mārupes novada pašvaldības policija saņēma informāciju par iespējamu prettiesisku rīcību, nozāģējot valsts nozīmes aizsargājamu dižozolu Kantora ielā. Nozāģētā dižozola tuvumā noris rindu māju projekta "Dižozolu nami" būvdarbi. Projekta "Dižozolu nami" attīstītājs un būvuzņēmējs ir SIA "Zeninvest".

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, 2022.gada vasarā, cenšoties glābt dižozolu, Ģenerālprokuratūra vērsās Administratīvajā rajona tiesā ar pieteikumu par administratīvās lietas atjaunošanu saistībā ar Mārupes novada pašvaldības lēmumu izsniegt būvatļauju minētā projekta rindu māju būvniecībai.

29.jūlijā Ģenerālprokuratūras prokurors vērsās Administratīvajā rajona tiesā ar pieteikumu par administratīvās lietas atjaunošanu sakarā ar jaunatklātiem apstākļiem lietā par Mārupes novada būvvaldes prettiesiski izdotajām būvatļaujām - Mārupes novada dome ar savu lēmumu atjaunojusi prettiesiski izdotu būvatļauju darbību.

Mārupes rindu māju būvlaukumā, kurā nozāģēts dižozols, būvnieki neesot bijuši kopš 2022.gada aprīļa, kad projektam anulēta būvatļauja, aģentūrai LETA iepriekš apgalvoja projekta "Dižozolu nami" attīstītāja un būvuzņēmēja SIA "Zeninvest" līdzīpašnieks un valdes loceklis Oskars Kalniņš.

Latvijā

Pedagogi no visas Latvijas iezīmē vairākas būtiskas problēmas, kas saistītas ar mācību līdzekļu pieejamību un kvalitāti. Neraugoties uz centieniem nodrošināt pilnvērtīgu izglītības procesu, vairums pedagogu saskaras ar to, ka pieejamie resursi neatbilst ne mūsdienu vajadzībām, ne skolēnu attīstības prasībām, secināts izdevniecības “Skolas Vārds” īstenotajā pedagogu aptaujā.