Aptauja: teju ceturtā daļa darbinieku savā darbavietā nevar brīvi paust viedokli, baidoties no atstumtības

© f64.lv, Lauris Aizupietis

Latvijā 23% darbinieku nav varējuši savā tagadējā vai iepriekšējā darbavietā sarunās ar kolēģiem brīvi paust viedokli par iekļaujošas vides veidošanu, nebaidoties, ka tiks atstumti, informē pārtikas ražošanas un vairumtirdzniecības uzņēmuma "Mars Latvia" pārstāvji, balsoties uz uzņēmuma īstenoto aptauju.

Vienlaikus 54% aptaujāto ir varējuši brīvi paust savu viedokli par iekļaujošas vides veidošanu, nebaidoties tikt atstumti, savukārt 22% aptaujāto norādīja, ka to ir grūti pateikt.

Uzņēmumā skaidro, ka viedokļa paušana saistīta ar jautājumiem par kāda seksuālo orientāciju vai identitāti, sievietēm biznesā, rasi vai etnisko piederību, kā arī cilvēkiem darbavietā, kuriem ir invaliditāte.

Tostarp aptaujas dati liecina, ka, cilvēki vadošos amatos un ar augstākiem ienākumiem norādīja, ka biežāk varējuši brīvi paust savu viedokli par iekļaujošas vides veidošanu. Tikmēr cilvēki ar zemāku kvalifikāciju un ienākumiem biežāk norādīja, ka viņi nav varējuši brīvi paust savu viedokli darba vietā par tēmām, kas saistītas iekļaujošas vides veidošanu.

"Mars" pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs Roberts Mednis, balstoties uz aptaujas rezultātiem, atzīmē, ka uzņēmumiem ir biežāk un plašāk jārunā par iekļaujošas darba vides veidošanu, lai šī tēma sasniegtu visu komandu un kļūtu par patstāvīgu jautājumu darba vides veidošanas dienaskārtībā.

"Iekļaujoša darba vide ir būtisks temats, un, ja mēs atskatāmies uz profesionālajām ekosistēmām, kādas tās bija pirms gadiem, šodien tās ir ievērojami mainījušās," norāda Mednis. atkarīgi no savas seksuālās orientācijas, dzimuma, etniskās piederības u.tml."

Viņš uzsver, ka daudzveidīga komanda, ar dažādām perspektīvām, atspoguļojas spēcīgākā biznesa sniegumā un veido vienotu, ilgstošu darba vidi, kas ir balstīta vērtībās.

"Mars Latvia" aptauja tika īstenota 2023.gada jūnijā sadarbībā ar pētījumu kompāniju "Norstat Latvija". Kopumā aptaujā piedalījās vairāk nekā 1000 Latvijā dzīvojošie iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

"Mars" ražo pārtikas produktus, saldumus un mājdzīvnieku barību. Uzņēmums ražo tādus produktus kā "M&M’s", "Snickers", "Twix", "Royal Canin", "Dove", "Whiskas" u.c. Kompānija darbojas vairāk nekā 80 valstīs.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais