Latgalē sācis darboties jauns vidējā ātruma kontroles posms

© f64.lv, Mārtiņš Zilgalvis

Uz valsts galvenā autoceļa Rēzekne-Daugavpils (A13) posmā no Kovališkiem līdz Rušeņicai sācis darboties vidējā ātruma kontroles posms, informēj VSIA "Latvijas valsts ceļi" pārstāvji.

Šajā posmā iekārtas kontrolēs vidējo ātrumu, transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanu, tehnisko apskati un autoceļu lietošanas nodevas samaksu.

Jau vēstījām, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma šogad kopumā tiks ieviesta 16 valsts ceļu posmos.

Sistēma šobrīd darbojas uz Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei, uz Valmieras šosejas (A3) no tilta pār Līčupi līdz Stalbei, uz Vidzemes šosejas (A2) no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei, uz Rīgas apvedceļa (A5) no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei, uz reģionālā autoceļa Cēsis-Vecpiebalga (P30) no Jaunkleķeriem līdz Krustakrogam, uz Daugavpils šosejas (A6) posmā no Krustpils līdz Stūrniekiem, posmā pirms un aiz Pļaviņām un posmā no Kokneses līdz Stukmaņiem.

Tāpat sistēma darbojas uz Bauskas šosejas (A7) posmā no Tilderiem līdz Iecavai, uz Jelgavas šosejas (A8) no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā, uz Ventspils šosejas (A10) no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu, uz Liepājas šosejas (A9) no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava-Tušķi-Tukums un no krustojuma ar autoceļu Tebra-Kazdanga-Cildi (V1200) līdz Silkalniem.

Tikmēr uz Ventspils šoseja (A10) vidējā ātruma kontrole būs vēl no Varkaļiem līdz Griķiem un no pagrieziena uz Tīreļu taku līdz pagriezienam uz Smārdi.

Sodu par maksimāli atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, tostarp vidējā ātruma kontroles posmos, izrakstīs un administrēs Valsts policija.

LVC skaidro, ka vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību, proti, dati liecina, ka biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kuros tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinās.

LVC norāda, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles posmi tika izvēlēti, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījumu statistiku par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējo satiksmes intensitāti, kravas transporta īpatsvaru un aizliegumu apdzīt.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmu atbilstoši iepirkuma rezultātiem uzstāda pilnsabiedrība "Fima Group" par līgumcenu 1,261 miljons eiro. No tās apmēram 900 000 eiro paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet apmēram 360 000 eiro - sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā, proti, 2023.-2025.gadā. Pēc līguma beigām sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.

Latvijā

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais