Eiropas Parlamentā iecerētas izmaiņas saistībā ar autovadītāju apliecībām, tas skars autovadītājus arī Latvijā

© MN

Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību, kā arī, lai veicinātu zaļo un digitālo pāreju, Eiropas Parlaments atbalsta Eiropas Savienības transportlīdzekļu vadītāja apliecību noteikumu maiņu jeb reformu. Un tā, protams, attieksies arī uz Latvijas autovadītājiem. Kādas tieši izmaiņas plānotas, par to plašāk stāsta “360TV ZIŅneši”, kuri devušies uz Eiropas Parlamentu Strasbūrā.

Lai mazinātu bojāgājušo skaitu uz autoceļiem, Eiropas Parlamenta deputāti atbalsta priekšlikumu, ka nepieredzējušiem autovadītājiem visā Eiropā būtu jāiztur vismaz divus gadus ilgs pārbaudes laiks. Šajā laikā uz viņiem attiektos, piemēram, stingrāki alkohola lietošanas ierobežojumi pie stūres un bargāki sodi par drošības noteikumu pārkāpšanu. Apliecības iegūšanas eksāmenos būtu jāiekļauj stingrākas prasības, tostarp, braukšana aklajā zonā, sniegā un slidenā laikā. Taču deputātu domas dalās par transportlīdzekļu vadītāju vecumu.

Tagad kravas auto atļauts vadīt no 21 gada vecuma, tomēr, lai mazinātu profesionālu autovadītāju trūkumu, deputāti ar balsu vairākumu atbalsta priekšlikumu, ka jau 17 gadu vecumu sasniegušiem jauniešiem vajadzētu ļaut vadīt kravas auto, taču to drīkstētu darīt tikai pieredzējuša vadītāja uzraudzībā.

Tiek arī diskutēts, vai senioriem virs 70 gadiem vajadzētu samazināt autovadītāja apliecības derīguma termiņu uz pieciem gadiem, un apliecības atjaunot, vadoties pēc autovadītāja veselības rādītājiem.

Vairāk informācijas video!

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais