Mākslīgais intelekts palīdz ekonomēt prāmju degvielu

© Mārtiņš Zilgalvis/f64

Prāmju operators "Stena Line" testē jaunu mākslīgā intelekta ceļojumu optimizācijas sistēmu maršrutā starp Liepāju un Trāvemindes ostu Vācijā, aģentūru LETA informēja "Stena Line" pārstāvji.

"Stena Line", izmantojot mākslīgo intelektu, plāno ievērojami samazināt degvielas patēriņu. Paredzēts, ka uzņēmuma jaunā ceļojumu optimizācijas sistēma palīdzēs efektīvāk optimizēt prāmja funkcijas, rezultātā samazinot degvielas patēriņu līdz 5%.

Tostarp mākslīgais intelekts palīdz optimizēt kuģa ekspluatāciju, jo precīzi analizē dažādus kuģa pārvietošanos ietekmējošus faktorus, piemēram, vēju, viļņu augstumu un ūdens dziļumu reisa laikā, tādējādi nodrošinot pareizu un energoefektīvu jaudas izvadi, norāda "Stena Line".

Kā skaidro uzņēmumā, šos datus apkopo reāllaikā un apstrādā ar mākslīgā intelekta algoritmu palīdzību, tādējādi samazinot degvielas patēriņu un uzlabojot darbības stratēģijas īstenošanu.

Vienlaikus mākslīgā intelekta sistēmas izstrādātāji sadarbojas ar prāmja komandu - stūrmaņiem un kapteiņiem, lai iegūtu pastāvīgu atgriezenisko saiti un veiktu nepieciešamās korekcijas. Uzņēmumā norāda, ka šī sadarbība ir palīdzējusi uzlabot mākslīgā intelekta risinājumus un pilnveidot to praktisko lomu prāmja darbībā.

"Stena Line" atzīmē, ka mākslīgā intelekta lietojums un efektivitātes uzlabojums ir tikai sākums, papildinot, ka jaunievedumus kompānija īsteno "Stena Line" vispārējās stratēģijas laikā, kas vērsta uz ilgtspējīgu risinājumu integrēšanu visās uzņēmuma darbības jomās.

Jau ziņots, ka Zviedrijas kuģniecības kompānija "Stena Line" nodrošina kravu un pasažieru pārvadājumus Ziemeļeiropā un Vidusjūrā - kopumā 20 prāmju maršrutus. Tostarp kompānija nodrošina arī pārvadājumus maršrutos Ventspils-Nīnashamna (Zviedrija) un Liepāja-Trāveminde (Vācija).

Latvijā

Valstī valdošās kompānijas arogance un nekaunība, iespējams, drīz sasniegs to robežu, kad pat melanholiskā latvju tauta saņemsies un, satvērusi mēslu dakšas, dosies gājienā uz objektiem, kurus savulaik aizstāvēja: uz Saeimu un Ministru kabinetu. Viens no gājiena iemesliem nešaubīgi būs “Rail Baltica” naudas izmešanas projekts. Par to daiļrunīgi spriež politikas notikumu vērotājs, reklāmas guru Ēriks Stendzenieks.

Svarīgākais