Kariņam neesot bijis ne jausmas par "Rail Baltica" projektā nepieciešamo nacionālo finansējumu

© Dmitrijs Suļžics / F64

Bijušais premjers, tagad Saeimas deputāts Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") viņa vadītās valdības laikā neesot bijis informēts par to, ka dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektā nepieciešams nacionālo valstu finansējums.

Valsts kontrolieris Edgars Korčagins iepriekš medijiem sacīja, ka tā laika satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) pieņēma lēmumus un pilnīgi noteikti zināja par izmaiņām, tomēr Korčagins arī norādīja uz Valsts kontroles gaidām, proti, aktīvāku valdības pašas iniciatīvu prasīt šo informāciju no SM par to, kādā veidā projekta īstenošana notiek, par izmaiņām projektā un finansējumā un citām lietām.

"Skaidrs, ka tas ir abpusgriezīgs zobens. Viens ir tas, ka ministrijai ir jārunā skaidra valoda, bet otrs - ka arī valdībai jāieņem aktīvāka loma, sekojot tik vērienīga projekta īstenošanai," secināja valsts kontrolieris.

Lūgts komentēt savu atbildību un sekošanu līdzi projekta attīstībai, Kariņš aģentūrai LETA sacīja, ka jautājums par projekta īstenošanu vienmēr bija trīs Baltijas valstu Ministru prezidentu tikšanos dienaskārtībā, un diskusijas bija tikai par efektīvāku projekta pārvaldību.

Kariņa valdības uzklausīja arī vairākus Satiksmes ministrijas ziņojumus par projektu, taču attiecībā par finansējumu "informācija bija, ka tas projektam pieejams no Eiropas Savienības un nacionālo valstu finansējums nav nepieciešams".

Līdzīgi šodien Latvijas Radio izteicās finanšu ministrs Arvils Ašerdens, kurš uzsvēra, ka par pašreizējo situāciju lielā mērā atbildība gulstas uz Satiksmes ministriju, tostarp uz bijušo ministru Linkaitu, kurš nemitīgi papildināja projektu.

"Ja ministrs visu laiku saka, ka viss ir labi, ka tā ir ES nauda, tad nebija pamata neticēt. Jānis Vitenbergs (NA) bija pirmais satiksmes ministrs, kurš pērn pateica, ka nav labi," sacīja Ašeradens.

LETA jau rakstīja, ka patlaban nav skaidrības par "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli, teikts Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotā "Rail Baltica" projekta situācijas izpētes ziņojumā.

Latvijā

Kāpēc Latvijā joprojām ir padomju režīmu un Krieviju slavinoši ielu nosaukumi? Šādu jautājumu uzdod Publiskās atmiņas centrs. Tā vēsturnieki uzsver, ka jau teju trīs gadus aicina pašvaldības pārdēvēt ielas, taču to izdarījušas vien dažas. Turklāt trīs Latvijas pilsētās joprojām ir Maskavas iela, un, kā noskaidroja 360TV ziņas “Ziņneši”, divās pavisam noteikti uz palikšanu.