Sākas autoceļu ziemas uzturēšanas sezona

© f64.lv, Vladislavs Proškins

Valsts autoceļu tīklā no trešdienas sākta ziemas uzturēšanas sezona, kas turpināsies līdz nākamā gada 15.aprīlim, informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Ziemas uzturēšanas sezonā valsts autoceļi ir jāuztur atbilstoši Ministru kabineta noteikumu par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli noteiktajām prasībām par valsts ceļu uzturēšanu ziemā.

LVC akcentē, ka valsts autoceļi ir sadalīti piecās uzturēšanas klasēs - A, B, C, D un E, kur galvenais kritērijs ir satiksmes intensitāte - jo lielāka intensitāte, jo augstāka uzturēšanas klase.

Visiem valsts galvenajiem autoceļiem tiks nodrošināta A jeb augstākā uzturēšanas klase. Vienlaikus, piemēram, uz vietējiem autoceļiem Pierīgā ir lielāka satiksmes intensitāte nekā uz reģionālajiem valsts autoceļiem pierobežā, tādēļ šiem vietējiem ceļiem noteikta augstāka uzturēšanas klase nekā reģionālajam ceļam ar mazu satiksmes intensitāti.

Uzturēšanas darbus veic prioritārā secībā atbilstoši uzturēšanas klasēm - vispirms tīra noslogotākos ceļus un veic citus uzturēšanas darbus uz tiem.

LVC akcentē, ka vienu reizi attīrīt no sniega visus A un B klases valsts autoceļus izmaksā gandrīz 100 000 eiro, savukārt vienu reizi nokaisīt šos ceļus, samazinot slīdamību, izmaksā 132 000 eiro. Tātad, lai vienu reizi dienā attīrītu un nokaisītu visus A un B klases ceļus, ir nepieciešami 232 000 eiro, mainīgos laika apstākļos, kad snigšana notiek vairākas reizes dienā, var būt nepieciešams šādus darbus veikt atkārtoti, līdz ar to uzturēšanas darbu izmaksas var pieaugt līdz 500 000 eiro dienā.

Lai uzlabotu braukšanas apstākļus uz valsts autoceļiem ziemas periodā, kā slīdamības samazināšanas materiālu izmanto mitro sāli. Tehniskā sāls sastāvā ir vismaz 90% nātrija hlorīda, kas nodrošina ledus un sniega kušanu.

Latvijā

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais