Latvijā 11,1% auto ir viltots nobraukums; vidēji nobraukums ir samazināts par 102 618 kilometriem

© Depositphotos

Latvijas lietoto auto tirgus caurspīdīguma indeksā arī šogad ierindojas beigās, noskaidrots automašīnu vēstures atskaišu izveides platformas "carVertical" veiktajā pētījumā.

"carVertical" šogad veica ikgadējo tirgus caurspīdīguma pētījumu, lai noteiktu, kurās valstīs lietota spēkrata iegāde ir riskantākā. Latvija arī šogad ir viena no mazāk caurspīdīgākajām valstīm, indeksā ierindojoties 24. vietā no kopumā 25. Savukārt Igaunija ierindojusies 21. vietā, bet Lietuva - 23. vietā.

"carVertical" pētījumā, analizējot datus no 2023. gada oktobra līdz šā gada septembrim, secināts, ka Latvijā 11,1% auto ir viltots nobraukums. Vidēji nobraukums ir samazināts par 102 618 kilometriem, kas ir augstākais vidējais grozīšanas rādījums Eiropā. Ņemot vērā, ka automašīnas cena ir tiešā mērā atkarīga no tās veikto kilometru skaita, šādu spēkratu pircēji būtiski pārmaksā. Šis ir viens no galvenajiem rādītājiem, kā dēļ Latvija ierindojas caurspīdīguma indeksa beigās, skaidro kompānijā.

Tāpat pētījumā secināts, ka vairāk nekā puse jeb 57,4% Latvijas transportlīdzekļu, kas ir pārbaudīti "carVertical" platformā, ir iesaistīti negadījumos. Vidējā remontdarbu tāme par gūtajiem bojājumiem avārijās ir 2957 eiro.

"carVertical" norāda, ka Latvijā iegādāto transportlīdzekļu vidējais vecums ir 11,1 gads, kas salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm liecina par ievērojami vecāku autoparku, tādēļ pieaug iespējamība saskarties ar slēptiem defektiem un grozītiem odometriem.

Automobiļu datu platformas "carVertical" pārvaldītājs ir Lietuvas "CV Group".

Latvijā

Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” (RB) būves parlamentārās izmeklēšanas komisijas sarunas ar projektu pamatot nolīgtās firmas “Boston Consulting Group” (BCG) pārstāvjiem skaidri parādīja šī projekta bezjēdzību, ko komisijas dalībnieki pieņēma zināšanai bez nekādām pazīmēm, ka viņi šo secinājumu darīs zināmu viņu partijām un sabiedrībai savā vārdā.

Svarīgākais