Iedzīvotāji necietīs, bet darbinieki pat iegūs. Tāds ir Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) vadības pretarguments Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrības iebildumiem pret ieceri samazināt “ātrās palīdzības” darbinieku skaitu, darba laiku un brigāžu skaitu naktīs. Viedokļu krustugunīs nonāca 360TV ziņas “Ziņneši”, mēģinot noskaidrot, vai un kādas būs sekas arodbiedrības pārmetumiem.
Izmaiņas NMPD darba organizācijā esot plānotas tā, lai neciestu iedzīvotāji un pakalpojumu kvalitāte.
Izmaiņas skars tikai darbiniekus, tā apgalvo dienesta vadība. NMPD Brigāžu atbalsta vadības centra vadītājs Dmitrijs Sergejevs norāda, ka viena no pārmaiņām būs izmaiņas tālruņa 113 darba organizācijā. Darbinieki, kuri pieņem izsaukumus no iedzīvotajiem, nestrādās 24 stundu maiņās, bet 8 stundu maiņās. Tas ļaušot uzlabot izsaukuma pieņemšanas kvalitāti un pacientu drošību, jo maiņas beigās darbinieki vairs nebūs noguruši.
Tāpat arī jaunais modelis paredz, ka darbinieku darba vieta darba līgumos būs brigāžu atbalsta centrs ar visiem punktiem. Šīs pārmaiņas ļaušot novērst darbinieku iztrūkumu kādā punktā un iedzīvotajiem tiks nodrošināta brigāžu pieejamība visos punktos. Vēl pārmaiņas paredz, ka atsevišķās vietās Latvijā, kur iedzīvotāju skaits samazinājies un izsaukumu kļuvis mazāk, iecerēta parēja no 3 cilvēku brigādēm uz 2 cilvēku brigādēm.
Arodbiedrība ar šīm pārmaiņām nav mierā, tapāt ka ar to, ka plānotās pārmaiņas netika apspriestas ar viņiem. Dienestā, savukārt, teic, ka operatīvā darba organizēšanas jautājumus neesot bijis nepieciešams saskaņot ar arodbiedrībām.
Nākamnedēļ abām pusēm ir plānotas pārrunas, kurās iedzīvotāju un arodbiedrības bažas dienests varēšot kliedēt. Sergejevs norāda, ka gaidāmās pārmaiņas NMPD pakalpojumu kvalitāte noteikti necietīs, savukārt atsevišķās pozīcijās tā pat uzlabosies.