Valdība otrdien nolēma atbalstam lauksaimniecības un pārtikas stendu organizēšanai starptautiskajās izstādēs pārdalīt finansējumu no citiem atbalsta pasākumiem 230 500 eiro apmērā.
Tāpat atbalstam piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas īstenošanai pārdalīti papildu 16 500 eiro. Pārdalītais finansējums kopā veido 247 000 eiro.
No kopējā šogad lauksaimniecības un zivsaimniecības tirgus veicināšanai paredzētā finansējuma 1,164 eiro apmērā, Latvijas lauksaimniecības un pārtikas sektora pārstāvniecības stendu starptautiskajās izstādēs organizēšanai un dalībai tajos līdz šim iedalīts finansējums 522 500 eiro apmērā, kā arī dalībai starptautiskajās lauksaimniecības un pārtikas izstādēs ārvalstīs - 181 000 eiro apmērā.
Tāpat finansējums iedalīts atbalstam dalībai kopstendos, tostarp tajos, kas tiek organizēti atbilstoši normatīviem par valsts atbalstu lauksaimniecībai - 360 000 eiro apmērā un piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas īstenošanai - 100 000 eiro apmērā.
Ministrijā norāda, ka atbalstam Latvijas lauksaimniecības un pārtikas sektora pārstāvniecības stendu starptautiskajās izstādēs organizēšanai un dalībai tajos izveidojies finansējuma pārpalikums 53 100 eiro apmērā, kā arī atbalstam dalībai kopstendos, tostarp tajos, kas tiek organizēti atbilstoši normatīviem par valsts atbalstu lauksaimniecībai, izveidojies pārpalikums 235 900 eiro apmērā.
Tāpēc grozījumu mērķis ir pārdalīt finansējumu no pasākumiem, kuros finansējums netika izlietots, pasākumiem, kuros nepieciešams papildu finansējums.
Noteikumos minēts, ka Agroresursu un ekonomikas institūts vērsās ZM ar lūgumu rast papildfinansējumu nākamā gada izstāžu kopstendu organizēšanai, jo kopstendu organizēšana, tostarp vietu rezervācija, jāsāk laicīgi, lai iegūtu izdevīgākus nosacījumus.
Tāpat ministrijā vērsās pārtikas ražotāji ar lūgumu rast papildu finansējumu kopstendu organizēšanai, uzsverot, ka dalība starptautiskajās izstādēs ir galvenais eksporta veicināšanas veids. Ražotājiem, kas ir orientēti uz eksportu, dalība izstādēs ir galvenais jaunu klientu iegūšanas avots, bez kura ražotāji pastāvēt nevar.