Pēc šīs gada spēcīgajām lietavām un tām sekojošajiem plūdiem publiskajā telpā tika aktualizēts jautājums par apdrošināšanas līgumiem – dažādu apdrošinātāju līgumos bija atšķirīgi definēti plūdi, bet citos šādu dabas stihiju radītie zaudējumi nemaz nebija iekļauti. Tādēļ bija iedzīvotāji, kuriem apdrošinātāji nesedza plūdu vai vētras radītos zaudējumus. Pat pēc šīm diskusijām tikai 18% no tiem, kas ir iegādājušies apdrošināšanu, pārlasīja savus līgumus, bet vairāk nekā puse jeb 54% pat atzina, ka vispār tos nav lasījuši, liecina apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma "Balcia" aptaujas rezultāti.
No tiem iedzīvotājiem, kas ir iegādājušies apdrošināšanu, šī gada publisko diskusiju iespaidā tikai 18% pārlasīja savus apdrošināšanas līgumus, lai pārliecinātos, ko tieši viņu izvēlētā apdrošināšana sedz vai nesedz. 10% apdrošināšanas ņēmēju pēc līguma pārlasīšanas secināja, ka tas ir pieņemams, bet 8% pamanīja izņēmumus, par kuriem iepriekš nezināja. 27% norādīja, ka jau iepriekš bija izlasījuši savus līgumus, bet 54% atzina, ka tos nav lasījuši. Biežāk to norādīja vīrieši (60%), bet retāk - sievietes (49%).
“Diemžēl cilvēki bieži izvēlas apdrošināšanas polisi, balstoties tikai uz cenu un nemaz neizpētot apdrošināšanas segumu - kādās situācijās apdrošināšana zaudējumus segs un kādās - ne. Tas noved pie gadījumiem, kad notiek nelaime, bet cilvēks atlīdzību nesaņem, jo esošā situācija nav iekļauta polises segumā. Kamēr "Balcia" klientu pieteikumus par vētru radītajiem zaudējumiem mēs apstiprinājām aptuveni diennakts laikā, tikmēr bija cilvēki, kam apdrošinātāji atteicās segt dabas stihiju postījumus, jo tie nebija iekļauti viņu polisēs. Ikviena klienta interesēs ir izlasīt un izprast apdrošināšanas līgumu, lai klients būtu drošs par to, ka visi viņa situācijai atbilstošie riski tajā ir iekļauti, un abām pusēm noteikumi būtu skaidri,” uzsver "Balcia" viceprezidents Reinis Bērzkalns.
"Balcia" pieredze rāda, ka pēc postošām dabas stihijām īpaši pieaug klientu interese par mājokļu apdrošināšanu - šogad "Balcia" privātmājokļu segmentā vien ir vērojams 25% pieaugums, kas ir ievērojami lielāks nekā kopējais šī segmenta kāpums tirgū. “Tas varētu liecināt par to, ka pieaug cilvēku izpratne par apdrošināšanas segumu. Taču tā joprojām nav pietiekama, ja tikai nepilna piektā daļa apdrošināšanas polišu īpašnieku pēc dabas stihijām atvēra savus apdrošināšanas līgumus, lai pārliecinātos par to segumu,” norāda R. Bērzkalns.
R. Bērzkalns iesaka nepirkt apdrošināšanu steigā un tikai formāli, bet pieiet šim pirkumam ar rūpību: