Militārā konflikta gadījumā pa "Rail Baltica" dzelzceļa līniju varētu transportēt 100 000 iedzīvotāju dienā, vēsta Satiksmes ministrijas (SM) prezentācijas materiāli
No SM prezentācijas izriet, ka projekta pirmās kārtas pārrobežu savienojuma no Polijas-Lietuvas robežas līdz Tallinai/Mūgai kapitālizmaksas visās trīs Baltijas valstīs kopā būtu 15,3 miljardi eiro. Pirmā kārta Latvijā paredz pamattrasi no Latvijas-Lietuvas robežas līdz Igaunijas-Latvijas robežai. Šajā kārtā paredzēts pabeigt Rīgas lidostas termināla būvniecību un Rīgas centrālās stacijas dienvidu daļu, kā arī uzbūvēt kravu uzkraušanas/izkraušanas vietas Iecavā un Salaspilī militārās mobilitātes vajadzībām.
Paredzamā ietekme uz militāro loģistiku bruņota konflikta un miera laikā pirmajā fāzē liecina, ka militārā konfliktā "Rail Baltica" iedzīvotāju ārkārtas transportēšanas kapacitāte dienā būtu līdz 98 000 iedzīvotāju, bet kravu pārvadājumu kapacitāte dienā būtu līdz 55 000 tonnu.
Plašāk par SM vīzijām lasāms šeit.
Satiksmes ministrijas paziņojums izsaucis lielu šumēšanos soctīklos - cilvēki ir neizpratnē, kādā realitātē dzīvo ierēdņi un prezentācijas veidotāji, atgādinot Ukrainas pieredzi - kara gadījumā dzelzceļš būs viens no pirmajiem iebrucēju mērķiem, ko iznīcināt.
Ieskats komentāros: