Sociālajā dienestā ģimenei iesaka iet pakārties

Inga ar vīru audzina vienu gadu vecu dēlu. Viņu vienīgais iztikas avots šobrīd ir 60 lati mēnesī – bērna pabalsts. Ģimene bija lūgusi palīdzību Salaspils novada sociālajā dienestā, taču atbalsta vietā saņēmusi vien apstiprinošu ieteikumu "iet pakārties", piektdien informēja LNT raidījums "Tautas balss".

Vēl pirms pāris mēnešiem Ingai bijis labs darbs, savukārt viņas vīrs jau astoņus mēnešus izmanto bērna kopšanas atvaļinājumu. Nedienas sākās tad, kad Inga palika bez darba, jo uzņēmums bankrotēja. Līdz ar to ikdienas tēriņiem trim cilvēkiem palika vien bērna pabalsts 60 latu apmērā, ziņo portāls Tvnet.

Ingas ģimene šādā izmisuma pilnā situācijā nonākusi pirmo reizi. Naudas trūkst gan rēķinu apmaksai, gan pārtikai. Tāpēc ģimene nolēma lūgt palīdzību Salaspils novada sociālajā dienestā, par kuru tagad Inga saka kodolīgi: „Nonācām šajā iestādē, kur saskārāmies ar drausmīgu attieksmi pret ģimeni.”

Pirmajā reizē, apmeklējot šo sociālo dienestu, Inga izstāstījusi, kas noticis un kāda ir situācija. Tika atbildēts, ka palīdzēt nevar, jo nav visu nepieciešamo dokumentu. Inga tincinājusi, ko viņai iesākt, citādi jābrauc prom no šīs valsts. Jau tad dienesta darbiniece atteikusi „laimīgu ceļu”, tā stāstīja Inga.

Pirmā reize beigusies bez reālas palīdzības un pabalsta saņemšanas. Tomēr Inga sagādāja prasītos dokumentus un gāja runāt otro reizi. Taču atkal trūkusi izziņa no pēdējās darbavietas. Sieviete skaidrojusi, ka firma bankrotējusi un nav nekādu iespēju šo izziņu dabūt.

Inga teikusi: „Tas uzņēmums ir bankrotējis, ko man darīt, - iet pakārties?” Uz šo jautājumu sociālā dienesta darbiniece satrauktajai sievietei esot atteikusi: „Tā arī dariet!” Šādu atbalstu trūkumā nonākusī ģimene nudien nebija gaidījusi. „Attieksme ir briesmīga,” atkārtoti sacīja tik tikko asaras valdošā Inga.

„Tautas balss” šajā sociālajā dienestā tikās ar necienīgā attieksmē pret klienti vainoto darbinieci Agitu Muižnieci-Polokarpu, kā arī otru kolēģi, ar kuru Inga bija tikusies. Sarunā piedalījās arī dienesta vadītāja Indra Nipkena.

„Par kāršanos?! Es nezinu, varbūt bija runa. Es pieļauju, ka viņa kaut ko tādu teica, jo viņa tik bezsakarīgi bļaustījās,” tā smīnot raidījumam atbildēja darbiniece Agita.

Iestādes vadītāja nevēlējās piekrist tam, ka abas darbinieces Agita un Anita atļautos attiecīgi sarunāties ar klientiem. „Es negribētu piekrist,” sacīja Nipkena. Viņa vienlaikus vērsa uzmanību uz to, ka šajā gadījumā būtu jāuzklausa abas puses un jāatrisina šī situācija. Nipkena izteica atvainošanos klientei, ja šādi ir sanācis viņu aizvainot. Tas neesot ticis darīts apzināti.

Tikmēr Ingas ģimenes stāvoklis ir uz kritiskās robežas. Vecāki ar mazuli baidās palikt uz ielas, jo vairākus mēnešus nav spējuši samaksāt par īri. Tieši tāpēc viņiem bija vajadzīgs kompetenta un tūlītēja sociālā dienesta palīdzība.

Pēc sociālo darbinieku neveiksmīgajiem apmeklējumiem, Inga esot saplēsusi un izmetusi visus dokumentus, kas bija vajadzīgi pabalsta saņemšanai, vēstīja „Tautas balss”. Inga ar cerību sacīja: „Būs mums kādreiz arī darbavieta, nedzīvosim jau visu mūžu lūdzot.”