Lielākā daļa aptaujāto pacientu pauduši apmierinātību ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības (NMP) dienesta darbu, liecina ātrās palīdzības pacientu aptauja.
NMP dienesta vadītājs Armands Ploriņš pastāstīja, ka NMP dienests augustā, septembrī veicis pacientu, kuri bija izsaukuši ātro palīdzību, bet kuriem nebija nepieciešams doties uz slimnīcu, aptauju. Kopumā aptaujāto 2000 pacienti.
Uz jautājumu, kāpēc cilvēki izsaukuši ātro palīdzību, arī, iespējams, dzīvībai nebīstamās situācijās, pacienti atzinuši, ka ātrā palīdzība ir bezmaksas pakalpojums, to var ātri izsaukt, tā ātri atbrauc un ir pieejama visu diennakti. Pacienti arī norādījuši, ka ģimenes ārsts tajā laikā nav bijis sastopams, nav sazvanāms, nestrādā vai pat tā, ka nav vēlmes zvanīt ģimenes ārstam vai iet pie viņa pēc palīdzības.
"Parādās problēma, jo pieejamāki mēs kā dienests kļūstam, jo ātrāk atbraucam pie pacientiem, jo cilvēki vairāk izsauc arī tādās situācijās, kad nav dzīvībai un veselībai briesmas nedraud," secināja A. Ploriņš.
Aptaujā 53% pacientu atzinuši, ka viņus apmierina NMP dienesta darbs, 41% - visumā apmierina, bet 4% - daļēji apmierina. Nelielu daļu pacientu - 2% no aptaujātajiem - ātrās palīdzības darbs neapmierina, bet 0,5% - izteikti neapmierina.
A. Ploriņš secina: kopumā iedzīvotāji ir apmierināti ar mūsu darbu, bet aptauja izgaismo aktuālu problēmu - iedzīvotājiem nav pieejama primārā veselības aprūpe.
To apliecina arī NMP dienesta dati par visbiežākajiem izsaukumu iemesliem - no kuriem pirmie divi ir augšējo elpceļu saslimšanas un hipertensijas kā hroniskas saslimšanas saasinājums. Nevienu no šiem gadījumiem nevar uzskatīt par dzīvībai bīstamu. Tādas kritiskas situācijas kā insults vai infarkts ir tikai sestajā un devītajā vietā.