Ermīns Skrastiņš sevi nākotnē saredz darbojamies finanšu jomā, konkrētāk – valūtas tirgos. Pats tālmācības ceļā pamazām apgūst minēto sfēru. Taču labi zināms, ka augstā vērtē darba tirgū ir praktiskā pieredze un augsti amati parasti netiek pasniegti uz zelta paplātes.
Ermīns ir nolēmis soli pa solim iet uz savu mērķi un šobrīd veido stabilu platformu tālākam karjeras lēcienam. Līdz šim iemēģinājis roku vairākos darbos, šobrīd tiek izzināta tirdzniecības sfēra.
Iepērkas citu vietā
Pieredze bārmeņa, viesmīļa un administratora darbā – tik raiba ir pašreizējā praktisko iemaņu buķete. Pirms gada CV tika papildināts ar vēl vienu ierakstu – Ermīns uzsāka darba gaitas Maxima Latvija un kļuva par internetveikala emaxima.lv elektroniskās tirdzniecības pasūtījumu komplektētāju. Pievienošanās iemesli tieši šim uzņēmumam pavisam praktiski – piedāvātais darba grafiks atbilda Ermīna vēlmēm, proti, darbs bija savienojams ar mācībām, turklāt preču komplektētāju komandu galvenokārt veido Ermīna vienaudži, ko jaunietis vērtē kā pozitīvu aspektu. «Kad pārcēlos uz Rīgu, es vēlējos gūt pēc iespējas daudzveidīgāku darba pieredzi, tāpēc arī strādāts vairākos amatos un dažādās jomās. Caur šiem darbiem pilnveidotas komunikācijas prasmes, kas lieti noder arī tagadējā amatā,» stāsta Ermīns.
Darbs Ermīnam sākas pulksten septiņos no rīta, kad vispirms viņš apskata saņemtos pasūtījumus, tā teikt, noskaņojas darba ritmam. Pēc tam šie pasūtījumi tiek komplektēti. Ermīna pārziņā ir piena produktu plaukti, citreiz viņš vēl papildus piepilda pasūtījuma grozu ar klientu norādītajiem bezalkoholiskajiem dzērieniem (alkoholu interneta veikalā nevar pasūtīt). Pēc tam preces tiek ievietotas ledusskapī un stafete tiek nodota nākamajam kolēģim, kas savukārt ir atbildīgs par kādu citu nodaļu. Šā gada laikā Ermīna amata pozīcija ir bijusi nemainīga, koriģētas ir tikai nodaļas – jaunietis savulaik ir gādājis, lai klienti savos pasūtījuma grozos saņemtu gan viņu iecienītāko kafiju, norādītos makaronus, ūdeni, konservus. Pirms pirkums tiek nodots šoferim, kas to nogādā klientam, Ermīns veic arī pasūtījuma pārbaudi.
«Savu darbu uztveru kā pavisam ierastu ikdienas iepirkšanos, tikai preces pērku nevis sev, bet iepērkos kāda cita vietā,» skaidro Ermīns.
Slikts laiks, vairāk darba
Gada griezumā, ko viņš pavadījis Maxima Latvija, jaunietis secina, ka pārtikas preču iegāde internetā kļūs arvien populārāka. «Redzam, ka klientu un pasūtījumu skaits ar katru mēnesi kļūst vairāk. Tomēr vienlaikus secinu, ka Latvijas iedzīvotāji pret visu jauno allaž izturas ar skepsi, neticību.» Cilvēkus iedrošina draugu, paziņu pozitīvās atsauksmes, tikai pēc to uzklausīšanas cilvēks pats ir gatavs novitāti izmēģināt.
Ermīns arī novērojis, ka iepirkšanās paradumiem internetā ir sezonāls raksturs. «Jo sliktāki laika apstākļi, jo mums vairāk darba,» uzsver Ermīns. Iepirkšanās internetā īpaši populāra ir ap svētku laiku, jo kuram gan patīk nīkt garās rindās, tā vietā daļa cilvēku izvēlas veikt pāris klikšķus datorā un preces saņemt pie savām mājas durvīm, stāsta Ermīns.
Viņš smejoties teic, ka Latvijas iedzīvotāji ir lieli biezpiena sieriņu cienītāji – viņš uz vienas rokas pirkstiem var saskaitīt tās dienas viena gada laikā, kad nevienā pasūtījumā nefigurētu šī prece.
Gadās arī neparasti pasūtījumi
Bieži interneta pircēji ir jaunās māmiņas, ģimenes ar bērniem, jo pasūtītāko preču klāstā nereti redzamas dažādas bērniem domātas preces, pārtika. Arī uzņēmumiem nav sveša pārtikas produktu iegāde ar interneta starpniecību. Ik pa laikam gadoties arī neikdienišķāki pasūtījumi, piemēram, pavisam nesen kāds vēlējās iegādāties 45 kilogramus siera, cits savukārt pasūtīja 300 kilogramu kartupeļu. Arī augļi ir cieņā, piemēram, uzņēmums nolemj katram darbiniekam svētkos uzdāvināt ananasu.
Ermīns stāsta – ja starp darbu un mācībām atrodas kāds brīvāks brīdis, viņš to labprāt aizpilda, spēlējot peintbolu, patīk arī agrās rīta stundās skrienot izvēdināt galvu.