Notriec velobraucēju, līķi cenšas noslēpt mežā, vainu uzgrūst citam - šokējoši notikumi Pededzes pusē

© Pixabay

“Degpunktā” iepriekš vēstīja par traģisku sadursmi Pededzes pusē. Automašīna notrieca velobraucēju, kurš notikuma vieta gāja bojā. Noskaidrotas jaunas sadursmes detaļas. Pēc negadījuma spēkrata šoferis un viņa līdzbraucējs mēģināja slēpt notikušo, riteņbraucēja līķi paslēpjot mežā. Plāns izjuka pateicoties acīgiem garāmbraucējiem.

Kopš traģiskā negadījuma pagājusi tieši nedēļa. Šodien ir vēsi, un Pededzē ielās cilvēku ir maz. Pie ciema Tautas nama “Degpunktā” sastapa bojāgājušā vīrieša dēlu. Viņam ir grūti runāt par notikušo. Tēva bēres vēl tikai priekšā, bet šoferis, kas paveica noziegumu, vēl ir uz brīvām kājām. Liktenīgajā dienā 76 gadus vecais seniors ar riteni minās mājās no veikala. Savukārt “Audi” spēkrats mēroja ceļu uz Pededzi.

“(DP: Viņš ir vietējais? Tas, kurš notrieca?) Manas māsas klasesbiedrs. Viņi mašīnā bija divi. Vēl viņš zvanīja. Viņš zvanīja tā, ar ko viņš brauca, dēlam un piedāvāja uzņemties vainu. (DP: Tas, kurš aizbēga, zvanīja pasažiera dēlam? Jā? Viņi jauni?) Pasažierim ir 57 vai 56, tas, kurš notrieca, viņam ir 31 gads,” stāsta bojāgājušā dēls.

Lūdzot uzņemties vainu, vīrietis gan aizmirsa piebilst par notriekto velosipēdistu. Viņš blakussēdētāja dēlam aizbildinājies, ka baidās zaudēt tiesības.

Bojāgājušo vīrieši mēģināja nest cauri blakus esošajam biezoknim, lai slēptu negadījuma pēdas. Sākotnēji tas arī izdevies. Pirmie, kas brauca garām, bija cilvēki, kas dzīvo netālu no negadījuma vietas. Viņi piestāja apvaicāties, kas noticis, taču cietušo cilvēku nepamanīja.

Kamēr uz notikuma vietu jau steidzās operatīvie dienesti, šoferis un viņa pasažieris, neko nenojauzdami, turpināja domāt kā “izlīst” no situācijas. Lai pamestu negadījuma vietu, bija nepieciešams “Audi” izvilkt no grāvja, tādēļ šoferis devās uz tuvējo māju pēc palīdzības.

“Pie manis atnāca vadītājs, kurš izraisīja avāriju, un prasīja, lai es viņu izvelku. Grāvī viņš bija, nobrauca no ceļa. Es pavaicāju, ar ko viņš ir braucis? Teica, ka ar kaimiņu divatā. No mājas negadījuma vietu neredz, bet, kad izgāju ārā, redzēju, ka cietušo nav. Viņš ir jauns, nebija manāms, ka viņš būtu dzēris. Normāls. Es aizbraucu ar traktoru uz turieni. Izvilku viņus uz ceļa, un piebrauca mediķi un vaicāja, prasīja man un viņiem, kur ir notriektais velosipēdists? Es teicu, ka pirmo reizi par kaut ko tādu dzirdu. Nebija uz ceļa. Nebija ne velosipēda, ne velosipēdista,” saka Anatolijs, kurš izvilka automašīnu no grāvja.

Tā kā pirmie ieradās mediķi, šoferis acīmredzot juta, ka ir izdevība bēgt. Viņš pametis pasažieri un kaut kur nozudis. Kad ieradušies likumsargi, pasažieris atzinies un izklāstījis visu notikušo. It kā minējis arī to, ka vadītājs bijis reibumā. To gan pierādīt vairs neizdosies. “Audi” vadītājs joprojām nav atrasts un aizturēts. Lai netraucētu izmeklēšanu, Valsts policija nekādu informāciju par traģisko avāriju nesniedz. Bojāgājušā ģimene internetā izplata spēkrata vadītāja attēlus un aicina atsaukties ikvienu, kas zina, kur viņš slēpjas. Likumsargi gan uzsver, ka publiska meklēšana nav nepieciešama un vainīgā cilvēka personību neatklāj.

Latvijā

Šī Saeima jau divreiz noraidījusi priekšlikumus par iespēju piemērot naudas sodu līdz desmit eiro par ātruma pārsniegšanu līdz desmit kilometriem stundā. Novembra vidū Ceļu satiksmes drošības padomē Satiksmes ministrija pauda apņēmību atkārtoti virzīt priekšlikumus, lai panāktu nulles toleranci pret ātruma pārkāpšanu – līdzīgi kā tas ir gan Igaunijā, gan daudzās citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kur šobrīd bojāgājušo uz ceļiem ir daudz mazāk nekā Latvijā, ziņo LTV raidījums “de facto”. Saeimas deputāti gan ir gatavi ātri un neminstinoties izlemt, ka uz auto numurzīmēm jābūt ģerbonim, taču tā nenotiek, ja vajadzīgi nepopulāri lēmumi, kas var pasargāt ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības.

Svarīgākais