Ar cukurvati un saldējumu cer iegūt vēlētāju balsis

Politisko partiju birojos bez to programmām un reklāmām šogad dala dažādus saldumus. Tā Vienotības birojā apmeklētājiem tiek piedāvāta zaļas krāsas cukurvate, savukārt Par labu Latviju (PLL) štābā iespējams tikt pie saldējuma.

PLL birojā, aiz priekštelpas, novietota saldētava ar Rīgas piena kombināta saldējumiem. Tur ir ne tikai porciju saldējumi Pols un Karlsons, bet arī lielie iepakojumi, piemēram, pieclitrīgās Ekselences. Ideja par saldējumu piegādāšanu piederot apvienības valdes loceklim un Rīgas piena kombināta padomes priekšsēdētāja vietniekam Atim Sausnītim, atklāj partiju apvienības preses sekretārs Edgars Vaikulis.

"Cilvēks no saviem līdzekļiem nodrošina šādu iespēju, un mēs to pieņemam, jo saldējums jau netiek dalīts kuram katram garāmgājējam, bet gan bērniem un tiem, kuri iegriežas birojā," skaidro E. Vaikulis.

PLL saldējumus dala tikai Rīgas biroja apmeklētājiem, bet Vienotība ar pašražoto cukurvati ceļo pa Latviju. "Zaļo cukurvati mēs dāvinām visiem interesentiem – gan biroja apmeklētājiem, gan pilsētas svētku un citu publisku pasākumu laikā, kur piedalās Vienotība. Šajās dienās cukurvati Vienotības birojā nepiedāvājam, jo tā ceļo pa Latvijas reģioniem, toties skaistos, zaļos ābolus un kafiju var dabūt vienmēr," stāsta Vienotības sabiedrisko attiecību vadītāja Gunda Reire.

Līdzīgas aktivitātes ir notikušas arī pirms citām vēlēšanām. Tā pērn pavasarī pirms Rīgas domes vēlēšanām enerģijas dzērieniem bija pievienota Aināra Šlesera enerģija, savukārt pirms vairākiem gadiem Joahims Zīgerists publiski dāļāja banānus.

Sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS direktors Arnis Kaktiņš ir pārliecināts, ka ar dažādu kārumu dalīšanu ir grūti iegūt vēlētāju balsis. "Nedomāju, ka šādā veidā izdosies iegūt kaut vienu balsi. Protams, te var vilkt zināmas paralēles ar Joahima Zīgerista banānu dalīšanas kampaņu, taču to panākumu pamatā nebija banāni. Viņa panākumu atslēga bija kopīga stratēģija, jo tolaik banāni bija kas īpašs. Tādā veidā var dabūt patīkamu noskaņojumu, jo parasti jau partiju birojos ir drūmas politiķu sejas, taču ar dažādiem saldumiem ir iespējams padarīt jaukāku noskaņojumu. Šajā gadījumā var vaicāt: kas būtu labāk – ieguldīt naudu saldējumā, cukurvatē vai reklāmas bukletos?" vērtē A. Kaktiņš.

Latvijā

Neraugoties uz to, ka Ķīnas tirzniecības gigants – “Temu” ir iemantojis sliktu slavu, pilnīgi pretējās domās ir praktiskā mājsaimniece Iveta, kura bieži iepērkas lēto cenu interneta veikalā, taču pēdējā laikā nācies vilties! Turklāt, pretenzijas, nevis pret pašu preci, bet tās piegādātāju, ziņo "Bez Tabu".

Svarīgākais