Nosaka aizsargjoslas ap aeronavigācijas iekārtām

Apstiprināti Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts par aizsargjoslu noteikšanu ap civilās aviācijas navigācijas tehniskajiem līdzekļiem jeb aeronavigācijas iekārtām.

"Noteikumi par civilās aviācijas navigācijas tehnisko līdzekļu ekspluatācijas aizsargjoslu noteikšanas metodiku” nodrošinās maksimālu civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošību.

Līdz šim nebija nacionālā tiesiskā regulējuma, kas paredzētu obligātu aizsargjoslu noteikšanu ap aeronavigācijas iekārtām. Aeronavigācijas iekārtu īpašnieki, lai nodrošinātu katras aeronavigācijas iekārtas drošu ekspluatāciju, slēdza līgumu ar zemes īpašniekiem, uz kuru īpašuma tika izvietota attiecīgā aeronavigācijas iekārta.

Ņemot vērā, ka aizsargjoslu noteikšana ap aeronavigācijas iekārtām skar sabiedrības drošības intereses, bija nepieciešams tiesiskais regulējums nacionālā līmenī, kas paredzētu obligātu aizsargjoslu noteikšanu ap aeronavigācijas iekārtām.

Valdībā apstiprinātais noteikumu projekts izstrādāts, balstoties uz 2011.gada 13.oktobrī Saeimā pieņemto likumprojektu „Grozījumi Aizsargjoslu likumā”. Tajā Satiksmes ministrijai tika uzdots izstrādāt metodiku projektus, pēc kuriem nosaka aizsargjoslas ap navigācijas tehniskajiem līdzekļiem kuģošanas drošības nodrošināšanai, kā arī civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošības nodrošināšanai.

Katrai aeronavigācijas iekārtai ir noteikta iekārtas darbības tuvās un tālās ietekmes zona. Aeronavigācijas iekārtas darbības tuvās ietekmes zonā, kas vidēji ir līdz 600 metriem rādiusā, noteikti būtiski ierobežojumi attiecībā uz ēku būvniecību un cilvēku atrašanos tajā. Bet pašvaldībām, kuru administratīvo teritoriju skars aeronavigācijas iekārtas darbības tālās ietekmes zona, būs jāņem šo informāciju vērā, piemēram, būvējot augstceltnes.

Aizsargjoslu ap aeronavigācijas iekārtām aizsardzības prasību ievērošanu uzraudzīs valsts aģentūra „Civilās aviācijas aģentūra”.

Svarīgākais