CĒSU PUSĒ: Brauciet lēnām zem tilta, draugi!

STANDARTKRAVAS NETRAUCĒ. Satiksmes pārvada sašaurināšana un pazemināšana ar sastatnēm neietekmē tos kravas automobiļus, kuru pārvadātās kravas ietilpst autoražotāju izveidotajās kravas tilpnēs © Arnis Kluinis

Pārbaudiet savu automašīnu gabarītus un samaziniet braukšanas ātrumu, lai neaizķertu sastatnes, uz kurām celtnieki atjauno satiksmes pārvadu pagriezienam uz Cēsīm.

«Sastatnes tiek aizķertas pa divām reizēm nedēļā,» Neatkarīgajai stāstīja būvdarbu vadītājs Jānis Zvaigzne. Viņš arī rādīja automašīnām norauto atpakaļskata spoguļu palieku kolekciju, t.i., kaudzītes abās pusēs sastatnēm. To īpašnieki braukuši pārāk ātri, lai trāpītu caurbrauktuvē, kas remonta dēļ šobrīd sašaurināta. Protams, pēc tam viņi sāka braukt vēl ātrāk, lai pazustu celtnieku skatienam. Pāris gadījumos kopš darbu sākuma šā gada pavasarī sastatnes un pat tilta konstrukcija cietusi ne caurbrauktuves malās, bet griestos, ko aizķērušas pārāk augstu sakrautās kravas. Pirms caurbrauktuves abās pusēs gan atrodas kravu gabarītu pārbaudei domāti vārti, bet automobiļu vadītāji nav spējuši vai gribējuši pamanīt, ka viņi zem tilta pabraukt nedrīkst.

Rezultātā visiem satiksmes dalībniekiem jācieš no tā, ka automobiļu kustība pārkārtota uz vienu joslu, iebraukšanu kurā regulē luksofori. Tas nozīmē apstāties un gaidīt atļaujošo signālu, pēc kura saņemšanas automašīnas vairs nevar īsti ieskrieties. Tad lielāka varbūtība, ka arī sastatņu konstrukcijas tās neaizķers. Labākajā gadījumā lielgabarīta kravu vedēji varētu izmantot stāvēšanas laiku, lai kaut pēdējā brīdī nogrieztos no taisnākā, bet neizbraucamā ceļa uz apvedceļiem. Ja automobilis ar lielgabarīta kravu nonācis jau līdz sastatnēm, tad jālūdz celtnieku palīdzība, lai to kaut kā aizmanevrētu uz apvedceļiem, lai gan celtnieku pienākums nav uzņemties šādu manevru organizēšanu. Tā būtu jau Ceļu policijas kompetence komplektā ar soda naudas iekasēšanu. Arī šādi precedenti šā satiksmes pārvada remonta laikā manīti.

Ja visi satiksmes dalībnieki būtu disciplinēti, tad viņi drīkstētu izmantot abas kustības joslas, virs kurām celtnieki liktu vienlaidus pārsegumu. Tagad celtnieki strādā tikai virs šosejas slēgtās joslas. Kad pārsegums tur būs sacietējis, to uzliks virs blakus joslas un abus pārseguma fragmentus savienos ar šuvi. Tāda darbu tehnoloģija sadārdzina un paildzina celtniecības laiku un pasliktina darbu kvalitāti, jo pārsegums ar vislabāko šuvi ir sliktāks par pārsegumu bez šuves.

Gaisa tilta atjaunošanu veic Smiltenē bāzētais uzņēmums 8. CBR pēc valsts a/s Latvijas valsts ceļi (LVC) pasūtījuma. Darbu pasūtītājs brīdina, ka turpmāku pārkāpumu gadījumā satiksme zem pārvada augustā var tikt slēgta pilnībā līdz betonēšanas darbu pabeigšanai. Tādā gadījumā ne daži lielgabarīta kravu pārvadātāji, bet tūkstošiem autobraucēju katru diennakti būtu spiesti izvēlēties apvedceļus cauri Melturiem, Mūrniekiem vai Cēsīm. Tas būtu attaisnojami, jo savu automašīnu gabarītus un gaitu nepārvaldošie braucēji apdraud ne vien sastatņu konstrukcijas, bet arī būvnieku dzīvības. Cerēsim, ka autobraucēju disciplinēšanai pietiks ar LVC aicinājumu un policijas biežāku parādīšanos uz Vidzemes šosejas apdraudētā posma.



Svarīgākais