RPIVA sagatavo reālam darbam

© Ojārs Lūsis

Gudrs uzņēmuma vadītājs vēlas sev apkārt redzēt gudrus un izglītotus darbiniekus, jo labi zina, ka vienam pašam ar darbu galā netikt.

Viens no uzņēmumiem, kas naudu iegulda savu darbinieku izglītībā, ir a/s Tukuma piens, – ik gadu vairāki cilvēki tiek mudināti iegūt augstāko izglītību, mācoties Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas Tukuma filiālē, kur tiek piedāvātas arī pirmā līmeņa uzņēmuma vadības, mārketinga un tirdzniecības mācību programmas.

Šogad pirmā līmeņa augstāko izglītību iegūs trīs Tukuma piena darbinieces: Guna Bērziņa (mārketinga daļas vadītāja asistente), Agita Vāne (ražošanas meistare) un Inese Ščadrinika (ražošanas plānotāja). Meitenes jau ir izstrādājušas kvalifikācijas darbus, un tagad jāgaida tikai aizstāvēšana, lai iegūtu mārketinga speciālista diplomus. Visas kā viena atzīst, ka mācības labi papildina esošās praktiskās iemaņas. Agita Vānes pamatdarbs saistīts nevis ar mārketingu, bet ražošanu, taču tagad viņai ir cits skatījums uz produktu. Savukārt Inese jau tagad redz iegūto zināšanu praktisko pusi, – komunikācija ar pārdošanas daļu ir uzlabojusies. RPIVA Tukuma filiāles vadītāja Jolanta Batina stāsta: "Ar vairākiem Tukuma lielākajiem uzņēmumiem mums ir izveidojusies ilggadīga sadarbība. Viņiem ir nepieciešami vidējā līmeņa vadītāji un mārketinga speciālisti. Tāpēc labāk tiek slēgti līgumi ar RPIVA par attiecīgā speciālista sagatavošanu. Mēs lielu uzmanību veltām, lai cilvēks šeit iegūtu ne tikai teorētiskās zināšanas, bet tās spētu izmantot ikdienas darbā. Arī valsts iestādes iesaka darbiniekiem paaugstināt kvalifikāciju tepat Tukumā. Mūsu labā slava jau vairākus gadus iet mums pa priekšu, – absolventi dalās pieredzē ar kolēģiem, vadītāji redz, kā kvalitatīvi izaudzis darbinieks. Tā ir labākā reklāma!"

Tukuma filiāle šogad uzņēma divas grupas – komercdarbības organizācijā un pirmsskolas un sākumskolas skolotāja specialitātē. Lai gan filiāles darbībā aizvien lielāku lomu ieņem ar pedagoģiju nesaistītas mācību programmas, pedagoģijai un izglītības vadībai ir stabila vieta. Jaunāki un vecāki skolotāji nāk un paaugstina savu kvalifikāciju, jo labi apzinās, ka, tāpat kā citās nozarēs, arī izglītības sistēmā darba tirgus ir piesātināts, turklāt tiek izmantotas arvien mūsdienīgākas mācību metodes un gluži jauna pieeja pedagoģiskajam darbam. Jolanta Batina stāsta: "Pastāv milzu atšķirība starp jauniešiem pēc vidusskolas un jau pieaugušiem cilvēkiem. Mums ir jāprot strādāt gan ar vieniem, gan otriem. Jāteic gan, ka pieaugušie pret mācību procesu izturas ar daudz lielāku atbildību, jo nākuši šeit nevis tāpēc, ka vajadzīgs augstākās izglītības diploms, bet gan tāpēc, ka vēlas iegūt plašas zināšanas, kas dod iespēju kāpt pa karjeras kāpnēm. Laiks pēc jaunā gada mums vienmēr ir pats priecīgākais, jo pēdējo kursu studenti izstrādā kvalifikācijas darbus, gatavojas to aizstāvēšanai. Tas ir laiks, kad iegūtās zināšanas nes augļus.

Svarīgākais