Ekspluatācijā nodots zemās grīdas tramvaja tehniskās apkopes un remonta cehs

© F64 Photo Agency

Rīgas satiksme ir nodevusi ekspluatācijā un svinīgi atklājusi zemās grīdas tramvaja tehniskās apkopes un remonta cehu, kas atrodas Rīgā, Brīvības ielā 191, 5.tramvaju depo teritorijā. Minētais cehs paredzēts zemās grīdas tramvaja tehniskajai apkopei un remontdarbiem, un tas ir aprīkots ar visu nepieciešamo tehniku šo darbu veikšanai.

Jaunā ceha būvniecība izmaksāja 8,7 miljonus latu. Finansējums ceha būvniecības ir izmantots no zemās grīdas tramvaja ieviešanas projekta realizācijai paredzētiem līdzekļiem. Ceha garums ir 102 m, tur ierīkotas trīs sliežu ceļu līnijas. Cehā apkopi vai remontu var veikt vienlaicīgi līdz pat sešiem zemās grīdas tramvajiem.

Vienā no līnijām ir uzstādīta speciālā zemās grīdas riteņpāru virpa, kas ir pēc individuālā pasūtījuma izgatavota Vācu iekārtu rūpnīcā Hegenscheidt-MFD. Mašīna ir iegremdētā ceha grīdā un ir paredzēta tramvaju riteņu apvirpošanai, nenoņemot ratiņus, bet tramvajam uzbraucot uz speciālo platformu.

Citā līnijā ir uzstādītās speciālās paceļamās platformas, kas ir paredzētas personāla ērtākai piekļuvei pie tramvaja agregātiem, kas izvietoti arī uz tramvaja jumta. Cehā paredzēts veikt tramvaju apkopes un nepieciešamos remonta darbus atbilstoši ražotāja prasībām. Izbūvēta arī rezerves daļu uzglabāšanai paredzēta ietilpīga noliktavas telpa. Ceha darbiniekiem ir nodrošinātās arī ērtas biroja un sadzīves telpas. Jaunais cehs atbilst visām mūsdienas prasībām gan no būvniecības tehnoloģijas viedokļa, gan aprīkojuma ziņā.

Jaunā ceha būvniecība bija paredzētā zemās grīdas tramvaja ieviešanas pirmā posma ietvaros, un tā būvniecība tika uzsākta 2012.gada sākumā. Būvdarbi ir veikti 3 kārtās. 1.kārtas izpildītājs - SIA Velve, 2.kārtas - SIA Arčers, 3.kārtas - SIA Moduls Rīga.

Rīgas satiksmei kopumā ir 26 zemās grīdas tramvaji. 20 no tiem ir trīs sekciju zemās grīdas tramvaji, kuri ir 31,4 metrus gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 318, un 6 četru sekciju tramvaji, kuri ir 41 metrus gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 432. Visi tramvaji ir aprīkoti ar automātiskām durvīm pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai, un tie ir ražoti Čehijas rūpnīcā Škoda.

Tāpat visi tramvaji ir pieejami pasažieriem ar kustību traucējumiem, tostarp personām ratiņkrēslos. Lai atvieglotu pasažieru nokļūšanu salonā bez pieturvietas platformas palīdzības, pie priekšējām pasažieru durvīm ir iebūvēts manuāli darbināms hidrauliskais pacēlājs ar saliekamo platformu. Platformu var nolaist līdz brauktuvei.

Visas tramvaja sastāvdaļas ir projektētas un paredzētas ekspluatācijai pie ārējās vides temperatūras no -400C līdz 400C. Tramvajs ir konstruēts un paredzēts braukšanai pa sliežu ceļu ar platumu 1524 mm savienojumā ar ārējo 600VDC nomināla sprieguma kontakttīkla vadu.

Latvijā

Pirms divām nedēļām, 7. septembrī, Rēzeknes novada Gaigalavas pagastā nokrita Krievijas bezpilota lidaparāts ar 50 kilogramu sprāgstvielu lādiņu. Par šo incidentu Latvijas Aizsardzības ministrija (AM) paziņoja tikai svētdienas pievakarē. Pirmdienā tika sarīkota preses konference, kurā atbildīgās amat/militārpersonas centās paskaidrot, kas noticis un kāpēc šis drons nav ticis notriekts. Sabiedrības vērtējums par šo skaidrojumu – nepārliecinoši.

Svarīgākais