Uzņēmums Rīgas siltums līdz ar apkures sezonas beigām ir sācis apjomīgus siltumtrašu remontus visā galvaspilsētā. Autovadītājiem jārēķinās ar sastrēgumiem un jāmeklē apbraukšanas ceļi.
Neatkarīgā jau vēstīja par remontdarbiem Brīvības, Pērnavas un Senču ielu krustojumā. Viens caurums asfaltā jau uztaisīts, un pāris joslu satiksmei atņemtas, bet šis ir tikai sākums. Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka sākotnēji tiek slēgtas divas joslas virzienā prom no centra un viena - uz centru. Savukārt no 3. maija līdz pat jūnija beigām šajā krustojumā paredzēti vēl būtiskāki ierobežojumi. Arī autostāvvietas ielas malā slēgtas.
Taču šis krustojums nebūt nav vienīgais, kur asfalts uzlauzts, lai mainītu caurules. Siltumtrases šovasar tiek mainītas sešās galvaspilsētas vietās. Līdz maija vidum darbi turpināsies Satekles un Bruņinieku ielā. Jūlijā un augustā tiks remontēts vēl viens posms Brīvības ielā - no Bruņinieku līdz Lāčplēša ielai - un arī pašā Lāčplēša ielā. Garš posms tiks rekonstruēts arī gar Pildas ielu. Uzņēmums Rīgas siltums skaidro, ka siltumtīkli šajos posmos ir sliktā stāvoklī - lietoti pat 50 un vairāk gadu. Sāļie sniegūdeņi ziemā iekļūst zem nolietotās izolācijas. Konstrukcijas plaisā un rūsē, regulāri tiek konstatētas noplūdes. Papildu slodzi rada satiksmes izraisītās vibrācijas. Lielākas siltumtīklu avārijas gadījumā aukstā laikā caurules var aizsalt pat vairāku kvartālu garumā. Tāpēc vecās jārok laukā un jāliek zemē jaunas. Darba daudz - pilsētas siltumtīklu kopējais garums ir 800 kilometru. Sastrēgumos nīkstošajiem autovadītājiem vienīgais mierinājums, ka drīz vien beigsies mācību gads un tad satiksme no rītiem vairs nebūs tik intensīva.
Savukārt siltuma lietotājiem šie remonti varētu pat neradīt lielas neērtības. Atšķirībā no veciem laikiem, kad ūdens kantora darbu dēļ iedzīvotāji mēnešiem varēja aizmirst par silto ūdeni, tagad piespiedu rūdīšanās ir īslaicīga. Siltumtrašu pārbūves gaitā vietās, kur tas tehniski iespējams, tiek ierīkoti pagaidu siltumtīkli.