Gaisa tiltam veicams avārijas remonts

© Ģirts Ozoliņš/ F64 Photo Agency

Ir brīnišķīgi, ka Rīgas dome apsolījusi kādreiz nākotnē remontēt arī Gaisa jeb VEF tiltu, taču tā margu daļa, šķiet, grasās atdalīties no kopējās konstrukcijas priekšlaikus.

Sprauga starp ietves asfaltēto daļu un margu pamatni veidojusies jau ilgā laika periodā, bet līdz šim to varēja piesegt ar bitumena mastiku. Darbs parasti tiek veikts neglīti un pavirši. Ar piķi tiek nolaistīta arī veselā ietves daļa, un tas bojā apavus, toties caurumi nav redzami. Taču pēdējos divos mēnešos šī atjautīgā tehnoloģija pārstājusi darboties.

Arī kāpnes slēgtas

Caurumi ietvē tādi, ka bitumena lipinājums virsū vairs lāgā neturas. Ejot kājām, izkrist cauri tiltam pagaidām vēl nevar, bet velosipēds ar šaurākām riepām gan var ievelties. Un vēl šāda plaisa gar margu pamatnes malu nozīmē, ka tās kādā brīdī var pilnībā atdalīties no tilta konstrukcijas un nogāzties uz sliedēm vai kāda vilciena. Rīgas domes Satiksmes departaments šo avārijas situāciju ir pamanījis - piķis vairs nemaskē kapitālos bojājumus, tāpēc pašlaik tiek plānots tilta ietves daļas ārkārtas remonts abās tilta pusēs. Papildu sarežģītību šim uzdevumam piešķir fakts, ka trepes, pa kurām gājēji varēja uzkāpt līdz tilta vidum, lai šķērsotu dzelzceļu, un otrā pusē nokāpt, drošības apsvērumu dēļ ir slēgtas. Tā darīt lika Rīgas būvvalde, jo kāpņu metāla konstrukcija sarūsējusi. Trepju pakāpieni jau tāpat ir šauri un lielākai pēdai visai neparocīgi, taču tajos arī bija izveidojušies caurumi, kuros var aizķerties, un sekas, krītot ar galvu lejā, ir sāpīgas. Tā kā tilta pakājē trepju laukums bija mūžīgi piečurāts un kāpnes neērtas, gājēji tās tikpat kā neizmantoja, un trepju slēgšana nekādas dižas neērtības neradīja. Taču tagad, kad nepieciešams remontēt ietves tilta augšējā daļā, neērtās un piečurātās trepes ir nepieciešamas. Pretējā gadījumā nav skaidrs, kur paliks gājēji un riteņbraucēji.

Secīgi slēgs ietves

Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante Neatkarīgajai apstiprina, ka pašlaik tiek domāta satiksmes organizācijas shēma. Gaidāms, ka ietvju un margu daļa abās tilta pusēs tiks remontēta secīgi - vispirms viena, tad otra. Lai remontētu to pusi, kurā novirzīta satiksme no velojoslas, virzienā uz Juglu, nepieciešams atvērt kāpnes. Citādi ne tikai velosipēdistiem, bet arī gājējiem būs pilnībā jāpārvācas uz tilta otru pusi, un sastrēgumstundās tas radīs kārtīgu velosastrēgumu. Jāatgādina, ka Gaisa jeb VEF tilts ir gājējiem un velosatiksmei nedraudzīgākais pārvads Rīgā. Uz bruģētās braucamās daļas velosipēdiem nav ko meklēt, jo mašīnas tur brauc burtiski centimetru distancē un intervālā. Savukārt uz šaurajām ietvēm vēsturiski sadēstīti stabi tramvaju un trolejbusu vadu turēšanai. Tāpēc samainīties pretējām plūsmām ir visai sarežģīti, un sociālajos tīklos laiku pa laikam tiek ievietotas asiņainas bildes, kas uzņemtas uz VEF tilta ietvēm.

Kapitālā pārbūve atlikta

Konflikti un sadursmes uz tilta ietvēm notiek regulāri, savukārt tilta pakājē gājējiem un riteņbraucējiem virsū brauc mašīnas, jo tur nav atrisināta satiksmes plūsmu krustošanās. Paplašināt tilta ietvju daļu bez tilta kapitālas pārbūves nav iespējams, taču gadu no gada tā tiek atlikta un pārcelta uz tālāku gaišāku nākotni. Tikmēr satiksmes slodze uz tilta arvien pieaug, bet tehniskais stāvoklis arvien pasliktinās. Principā - tā pati problēma, kas ar pārējiem tiltiem, tikai šeit ietekme izteiktāka tieši uz neaizsargātākajiem satiksmes dalībniekiem. Šobrīd tikai Gaisa tilta pārbūves projektēšana ir atlikta uz 2022. gadu. Tātad būvniecība tiks sākta labākajā gadījumā 2023. gadā. Līdz tam esot jātiek galā ar jau uzsāktajiem tiltu remontiem un projektēšanu. Zemitānu tilts un Vanšu tilts ir neapmierinošā stāvoklī, Deglava tilts un Brasas pārvads stāv pusremontēti, Salu tilts vēl jāpabeidz.

Tātad Gaisa tiltam jāgaida gaišāka nākotne. Bet lai margas ar visiem pamata akmeņiem nenogāztos, tiks veikts ārkārtas remonts parasto uzturēšanas darbu ietvaros. Darbi tiks sākti jau tuvāko nedēļu laikā.

Svarīgākais