Tūrisms Rīgā stabili atjaunojas un uzņem apgriezienus - janvārī Latvijas galvaspilsētā uzņemti 69 406 ārvalstu viesi, kas ir par 34% vairāk nekā pērnā gada janvārī. Straujākais tūristu skaita pieaugums bija no Skandināvijas valstīm, liecina Rīgas tūrisma un investīciju aģentūras (RITA) apkopotā informācija.
“Rīga nostiprina savu vietu Eiropas populārāko tūrisma galamērķu vidū, un jaunākie dati par tūristu skaita palielinājumu to apstiprina. Par spīti ārējiem faktoriem, kas tūrisma nozari ietekmējuši kopš 2019. gada, tai skaitā kovida pandēmijai un Krievijas sāktajam karam Ukrainā, kā arī neraugoties uz pastāvīgi izplatītiem mītiem, Rīga ir mērķtiecīgi strādājusi mūsu mērķa tirgos Rietumeiropas valstīs, Skandināvijā un citviet, panākot, ka tiek aizstāta tā tūristu plūsma, kas agrāk pie mums bija no agresorvalstīm. Rīga ir nozīmīgākais tūrisma centrs Latvijā, un mēs turpināsim ieguldīt tūrisma attīstībā,” uzsver Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis.
Jānis Priede, "Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel" pārdošanas un mārketinga direktors: “Jaunākie statistikas dati rāda, ka viesnīcu noslodze Latvijā šā gada janvārī ir augusi attiecībā pret šo pašu periodu pirms gada. Ir vērojams neliels noslodzes pieaugums arī salīdzinājumā pret 2019. gadu. Mūsu viesnīcā šo kāpumu skaidrojam ar atsevišķiem veiksmīgi realizētiem projektiem, kas saistīti ar lielāku grupu izmitināšanu. Tomēr ļoti būtiski ir ne tikai noslodzes rādītāji, bet arī vidējā istabas cena viesnīcā, kas joprojām ir zemāka nekā 2019. gadā. Tas, mūsuprāt, joprojām ir skaidrojams ar biznesa grupu segmenta zemāku pieprasījumu ģeopolitisko faktoru ietekmē. Tomēr mēs aktīvi strādājam kopā ar vietējiem partneriem, lai stiprinātu reģiona tēlu kā drošu un pievilcīgu galamērķi. Pirms nedēļas mūsu viesnīcā sadarbībā ar RITA un LIAA notika nozarei nozīmīgs forums, kurā pulcējas asociāciju segmenta pasākumu un konferenču organizatori no visas pasaules. Tas ļāva prezentēt Rīgu kā drošu un augstvērtīgu galamērķi starptautisku pasākumu norisei.”
Visvairāk Rīgu apmeklējuši lietuvieši - 8911 viesi. Igaunija ierindojās otrajā vietā ar 8745 viesiem, kas ir par 50% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Lielbritānija bija trešajā vietā ar 6883 viesiem un 33% pieaugumu. Viesu skaits no Vācijas janvārī bija 4589, sasniedzot 18% pieaugumu, bet no Somijas Rīgā ieradās 3450 viesi, kas ir par 41% vairāk nekā iepriekš.
Augstākais pieauguma temps tika novērots no Dānijas, kur viesu skaits pieauga par 90%, Norvēģijas ar 75% pieaugumu, Zviedrijas ar 43%, Somijas ar 41% un Igaunijas ar 50% kāpumu.
Kopā ārvalstu viesi Rīgā pavadīja 123 626 diennaktis, kas ir par 35% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. Lielākais pavadīto diennakšu skaits tika reģistrēts no Lietuvas ar 13 867 diennaktīm un Igaunijas ar 14 019 diennaktīm. Lielbritānijas viesi pavadīja 12 635 diennaktis, bet Vācijas tūristi - 8707 diennaktis. Francijas tūristi Rīgā pavadīja 3066 diennaktis.
Rīga veiksmīgi pielāgojas globālajām pārmaiņām tūrisma nozarē, agrāk dominējošos Krievijas tūristus, kas atkarībā no sezonas veidoja 15-30%, aizstājot ar apmeklētājiem no rietumvalstīm.
Rīgas investīciju un tūrisma aģentūras direktors Fredis Bikovs: "Pateicoties tūrisma nodevai, Rīgas mārketinga budžets ir pieaudzis, ļaujot vēl mērķtiecīgāk un efektīvāk īstenot pilsētas mārketinga aktivitātes. Redzam, ka kampaņas ir rezultatīvas - to apliecina starptautisko mediju interese, viedokļu līderu vizītes un Rīgas stabilās pozīcijas starptautiskajos topos. Stratēģiski turpināsim iesākto, īstenojot mūsdienīgas un dinamiskas kampaņas, kas padara Rīgu pievilcīgāku gan tūristiem, gan investoriem. Mūsu uzdevums ir ne tikai veicināt tūristu skaita pieaugumu, bet arī piesaistīt maksātspējīgus viesus, kuri aktīvi atbalsta vietējo ekonomiku. Tāpēc turpināsim atbalstīt lielus pasākumus, piemēram, "Rimi" Rīgas maratonu, "Positivus", "Eurobasket" un citus. Vienlaikus, pateicoties jaunradītiem kultūras pasākumiem, piemēram, "Rīga Art Week" un Rīgas mākslas mese, mēs radām jaunu saturu, kas stiprina Rīgas kultūras un mākslas tēlu, veicinot pilsētas starptautisko atpazīstamību. Tāpat turpināsim darbu pie konferenču atbalsta programmas."