Salu tilta pielabošanai atvēl 27 000 latu

Pašlaik bēdīgā stāvoklī esošais Salu tilts kārtējo reizi tiek nedaudz pielabots, un šoreiz tas Rīgas domei izmaksā vairāk nekā 27 000 latu.

Rīgas domes Satiksmes departaments aprēķināja, ka tilta stipri bojāto margu remonts izmaksās 27 451 latu. Pagājušajā nedēļā izdrupušās daļas tika apvilktas ar zaļu sietu, lai netraucētu arī kuģu ceļam, sacīja Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Pašreizējais Rīgas mērs Nils Ušakovs jau solījis, ka nākamgad Salu tiltu remontēs pilnībā. Remonta izmaksas būs aptuveni

15 miljoni latu. «Mēs esam gatavi, bet tas būs politisks lēmums,» piebilda U. Ahuna-Ozola. Šonedēļ Latvijā notiek pašvaldību vēlēšanas, un gada beigās jāizskata galvaspilsētas pašvaldības budžets, kurā jāparedz līdzekļi tilta remontam.

Salu tilts nav kapitāli remontēts kopš tā uzbūvēšanas 1976. gada decembrī. Pēdējos gadu desmitos tas ir lāpīts un pielāpīts. Šoziem, piemēram, Satiksmes departaments bedru dēļ uz Salu tilta samazināja atļauto braukšanas ātrumu līdz 50 kilometriem stundā. Ar bedrēm tā arī neviens vairs necenšas tikt galā, bet šuves ik pa dažiem gadiem reizi pielabo. Dažugad tas darīts arī ziemā, kad deformācijas šuvju remonts vairs nebija atliekams.

Pašvaldība Salu tilta pilnīgu remontu agrāk neuzsāka, jo jāpabeidz Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība. To plānots paveikt līdz šā gada novembrim. Nākamā gada pavasarī varētu uzsākt Salu tilta rekonstrukciju. Kamēr Dienvidu tilts nav pabeigts, Salu tilta daļēja slēgšana radītu lielus sastrēgumus. Pašlaik izskanējusi informācija, ka iedzīvotājiem, kas pārvietojas ar sabiedrisko transportu, tilta remonts būtiskas izmaiņas neradīs. Remonta laikā varētu slēgt trešdaļu tilta un pa malējām joslām novirzīt satiksmi.

***

Salu tilta remonts, 2013. gada maijs

• Kopējās izmaksas (ar PVN) – Ls 27 451

Salu tilts pār L. Daugavu – Ls 14 812 (ar PVN):

• dekoratīvās karnīzes un dzelzsbetona margu bojāto vietu atskaldīšana, armatūras nogriešana, virsmu nosegšana un nostiprināšana ar sietu – 860 m, maksa par metru – Ls 13,50, kopējās izmaksas – Ls 11 612,58 (bez PVN),

• betona margu stabiņu remonts – 6 gab., maksa par gab. – Ls 104,67, kopējās izmaksas – Ls 628 (bez PVN),

• PVN – Ls 2571,42.

Salu tilts pār M. Daugavu – Ls 12 639 (ar PVN):

• dekoratīvās karnīzes un dzelzsbetona margu bojāto vietu atskaldīšana, armatūras nogriešana, virsmu nosegšana un nostiprināšana ar sietu – 460 m, maksa par metru – Ls 14,73, kopējās izmaksas – Ls 6776,72 (bez PVN),

• betona margu stabiņu remonts – 26 gab., maksa par gab. – Ls 104,67 kopējās izmaksas – Ls 2721,34 (bez PVN),

• betona margu demontāža un dubulto pagaidu metāla barjeru uzstādīšana – 10 m, maksa par metru – Ls 94,70, kopējās izmaksas – Ls 947,02 (bez PVN),

• PVN – Ls 1993,92.

Avots: RD Satiksmes departaments

Latvijā

Pietiek.com publicēts kompānijas SOAAR vadītāja Renāra Kažuļa raksts, kurā atspoguļota iespējamā valsts līdzekļ izzagšana 30 miljonu apmērā. Firma SOAAR daudzu gadus bez maksas sniegusi vairāku valstī svarīgu procesu, tostarp vēlēšanu tehnoloģiskā nodrošinājuma pakalpojumus.

Svarīgākais