"Rīgas satiksme" 125 trolejbusu iegādei plāno izlietot 131,8 miljonus eiro

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" ir pabeigusi iepirkumu procedūru par 125 trolejbusu piegādi un pasludinājusi, ka līgums tiks slēgts ar kompāniju "Škoda Electric". Līguma kopējā summa ir 131,8 miljoni eiro (aptuveni 92,63 miljoni latu), aģentūru LETA informēja uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis.

Trolejbusi tiks iegādāti uz nomaksu, pirkuma maksu ražotājam samaksājot astoņus gadu laikā no trolejbusu piegādes brīža.

Līgums paredz 125 savienoto 18 metrus garu trolejbusu "Škoda 27 TR" piegādi "Rīgas satiksmei" piecu gadu laikā ar iespēju palielināt piegādes apjomu vēl par 38 trolejbusiem.

"Rīgas satiksme: apkalpo 19 trolejbusu maršrutus, gadā pa tiem pārvadājot vairāk nekā 45 miljonus pasažieru. Populārākais ir 15.trolejbusa maršruts, savukārt vismazāk pasažieru izmanto 20.trolejbusa maršrutu. Rīgas satiksmei kopumā ir 267 trolejbusi, no kuriem 95 ir 18 metrus gari un 172 - 12 metrus gari. No visiem trolejbusiem 2009.gadā ražoti ir 76, 2008.gadā - 62, 2007.gadā - 29 un 2005.gadā - 33. Pārējie trolejbusi ir vecāki par desmit gadiem.

Kā ziņots, pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" 31.janvārī atvēra autobusu un trolejbusu iepirkuma konkursos iesniegtos piedāvājumus.

Trolejbusu iepirkuma konkursā vienīgais piedāvājums saņemts no Čehijas kompānijas "Škoda", kas uzvarēja arī iepriekšējā trolejbusu iepirkuma konkursā 2006.gadā un līdz 2009.gadam piegādāja 150 jaunus trolejbusus kopumā par 42,5 miljoniem latu. "Škoda" 2008.gadā uzvarēja arī "Rīgas satiksmes" zemās grīdas tramvaju iepirkuma konkursā un līdz 2010.gadam piegādājusi Rīgai 20 jaunus tramvajus par 36,4 miljoniem latu.

Autobusu iepirkuma konkursā piedāvājumus iesnieguši četri ražotāji - "Solaris" no Polijas, vācu ražotāji "Mercedes Benz", Itālijas, Francijas un Vācijas dibinātā kompānija "Iveco", kā arī Latvijā izveidotais uzņēmums "Amoplant".

LETA jau ziņoja, ka "Rīgas satiksmes" attīstības stratēģija paredz tuvāko piecu gadu laikā iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus, kas tiks piegādāti pakāpeniski piecu gadu laikā. Tos paredzēts izmantot visos maršrutos, nomainot gados vecākos transportlīdzekļus, bet nolietotos transportlīdzekļus "Rīgas satiksme" centīsies pārdot izsolē.

Plānots, ka no 175 autobusiem 70% būs 18 metrus garie transportlīdzekļi, bet 30% - standarta īsie autobusi, savukārt visi trolejbusi būs 18 metrus gari.

Kā ziņots, Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par šo "Rīgas satiksmes" iepirkuma konkursu tika saņemtas vairākas sūdzības - 6.oktobrī IUB vērsušies divi uzņēmumi - SIA "Artra" apstrīdējusi gan autobusu, gan trolejbusu iepirkumu, bet pārvadājumu firma SIA "Multilines" paudusi iebildumus par autobusu iepirkuma konkursu. 30.novembrī par zemās grīdas autobusu piegādi, kā arī par zemās grīdas savienoto trolejbusu piegādi sūdzības iesniegusi juridisko pakalpojumu firma SIA "Agmen Consulting Bureau", kas iepriekš izteikusi pretenzijas arī pret Daugavpils pašvaldībā izsludināto tramvaju iepirkuma konkursu, taču IUB šīs sūdzības nav atzinis par pamatotām.

Latvijā

Latvijā par 4% pieauguši izdevumi sociālajai aizsardzībai, 2023. gadā jau sasniedzot septiņus miljardus eiro. Tajā pašā laikā lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nevar atļauties nodrošināt vismaz vienu no 13 pamatnepieciešamībām, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) provizoriskie dati.

Svarīgākais